در حال نمایش 11 نتیجه

نمایش 9 24 36

مقدمه‌ای بر دستگاه پشت پا

دستگاه پشت پا خوابیده انواع مختلفی دارد که همگی به هدف تقویت عضلات پشت پا استفاده می‌شوند. این دستگاه‌ها را می‌توانید داخل باشگاه‌های بدنسازی پیدا کنید و اگر بخواهید، می‌توانید آن‌ها را برای خانه یا سالن بدن سازی خود خریداری کنید. نحوه عملکرد دستگاه به این صورت است که عضله همسترینگ را که احتمال آسیب پذیری بالایی دارد را تقویت می‌کند. شرط تأثیر گذاری ورزش با این دستگاه، انجام حرکات اصولی به تعداد کافی است. برای اینکه هنگام ورزش کردن آسیب نبینید، باید دستگاه به شکل صحیح تنظیم شود تا بتوانید حرکات اصولی را با آن انجام دهید. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دستگاه و آموزش کار با دستگاه برای بانوان و آقایان + عکس تا انتهای این متن با ما همراه باشید.

قیمت دستگاه پشت پا خوابیده

انواع دستگاه پشت پا

انواع مختلفی از دستگاه مخصوص پشت پا وجود دارد که بسته به برند و ایرانی یا خارجی بودن متفاوت هستند. انواع این دستگاه‌ها، تجهیزات و لوازم بدنسازی را می‌توانید از ما خریداری کنید. شکل کلی دستگاه همیشه یکسان است، یک تکیه گاه برای دراز کشیدن، وزنه و دستگیره. مهم است که دستگاه شما گارانتی داشته باشد و نکات ایمنی استفاده از آن ذکر شده باشد.

رنج قیمت دستگاه پشت پا خوابیده خارجی و ایرانی

قیمت دستگاه پشت پا خوابیده پا معمولا در رنجی معقول یوده و خرید آن بسیار به صرفه است. کافی است برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت دستگاه ایرانی و خارجی با ما تماس بگیرید. انواع دستگاه بدنسازی با کیفیت ایرانی و خارجی را به شما می‌فروشیم.

نحوه نگهداری دستگاه برای عمر بیشتر

بهتر است دستگاه در مکانی غیر مرطوب قرار بگیرد و قبل از استفاده از آن دستورالعمل استفاده را به طور کامل مطالعه نمایید. در صورتی که دچار مشکل شدید، با نمایندگی شرکت سازنده دستگاه تماس بگیرید. دستگاه باید روان و با صدای طبیعی کار کند. در صورتی که متوجه وجود مشکلی شدید، از نمایندگی کمک بگیرید. در این صورت عمر دستگاه شما طولانی‌تر خواهد شد.

نحوه عملکرد دستگاه

دستگاه از یک تکیه گاه که به شکم روی آن دراز می‌کشید و وزنه برای پشت پا درست شده است. می‌توانید میزان وزنه را تغییر دهید و کم و زیاد کنید‌. با حرکت پای شما به سمت عقب و بالا، وزنه را بلند می‌کنید. در این دستگاه دستگیره برای گرفتن دست نیز وجود دارد. دستگاه به شما این امکان را می‌دهد که عضلات پشت پای خود را تقویت کنید.

عضلات درگیر

عضلات درگیر هنگام استفاده از این دستگاه، عضلات پشت پا به خصوص عضله همسترینگ است. با استفاده از این دستگاه، به طور اصولی می‌توانید عضلات پشت پای خود را درگیر و تقویت کنید. علاوه بر این، دستگاه مخصوص پشت پا برای کل تنه نیز می تواند مفید باشد و قدرت بدنی را بالا ببرد. کافی است درست و اصولی از آن استفاده کنید تا بدنی ورزشکار داشته باشید.

این دستگاه چه عضله‌ای را تقویت می‌کند؟

عضلات درگیر در ورزش بسیار هستند، اما یکی از عضلات پشت پا به نام همسترینگ است که معمولا هدف اصلی این دستگاه است. همسترینگ عضله‌ای آسیب پذیر در ورزش‌هایی مانند دوچرخه سواری و … است و نیاز به تقویت دارد. کار کردن با دستگاه پشت پا ، نوعی ورزش قدرتی بوده و به افزایش قدرت عضله همسترینگ کمک می‌کند. همه عضلات پشت پا هنگام ورزش با این دستگاه درگیر می‌شوند. هنگام ورزش کردن با این دستگاه، باید دقت کنید که لگن شما از وسیله جدا نشود تا آسیب نبینید. انواع دستگاه پشت پا وجود دارد که تنها هنگامی کار کردن با آن‌ها ایمن و تاثیرگذار خواهد بود که ورزش را اصولی انجام دهید و از دستگاهی استاندارد استفاده کنید‌.

دستگاه ورزش پشت پا برای چه کسانی مناسب است؟

همه می‌توانند از این دستگاه به شکل اصولی استفاده کنند تا عضلات خود را تقویت نمایند. اما کاربرد این وسیله بیشتر برای کسانی است که احتمال مصدومیت عضله همسترینگ در آن‌ها وجود دارد. برای مثال ورزشکارانی مانند دوچرخه سواران باید از این دستگاه استفاده کنند تا هم مصدومیت‌ها را رفع نمایند و هم از آسیب‌های احتمالی در آینده جلوگیری کنند. به طور کلی همسترینگ عضله‌ای است که احتمال آسیب دیدن آن بالا است و بهتر است به کمک ورزش‌های اصولی از آسیب دیدن آن جلوگیری کرد.

اصول کار کردن با دستگاه مخصوص پشت پا چیست؟

همان طور که قبلا اشاره کردیم، نباید هنگام ورزش کردن لگن شما از دستگاه جدا شود. لگن باید کاملا ثابت بماند تا استخوان‌ و عضلات آن آسیب نبینند. هنگام کار نباید حس کنید که وزنه‌ها بیش از حد  برای شما سنگین هستند، زیرا این نشان‌ می‌دهد که عضلات در آستانه آسیب پذیری قرار دارند. به یاد داشته باشید که شما با دستگاه پشت پا ورزش می‌کنید که از مصدومیت جلوگیری کنید، نه اینکه بیش از حد به عضلات فشار بیاورید تا آسیب ببینند. از کجا باید بفهمید که وزنه‌ها بیش از حد برای شما سنگین هستند‌؟ اگر بیش از حد به بدنتان فشار می‌‌آید یا هنگام کار کردن، بدنتان از روی دستگاه بلند می‌شود، بدانید که وزنه‌ها بیش از حد سنگین هستند.

آموزش کار با دستگاه برای بانوان و آقایان + عکس

کار با دستگاه بسیار آسان است و برای زنان و مردان تفاوتی در استفاده از دستگاه وجود ندارد. کافی است روی شکم روی دستگاه دراز بکشید و پاهای خود را زیر وزنه ببرید. دقت کنید که نباید بیش از حد به مفاصل شما فشار بیاید یا احساس کنید که  به سختی ورزش می‌کنید. تعداد دفعات تمرین خود را بالا ببرید و در عوض در هر تمرین سبک ورزش کنید تا دچار مشکل نشوید.

روش صحیح کار کردن با دستگاه مخصوص پشت پا

باید همیشه اصول را رعایت کنید تا نتیجه بگیرید و آسیب نبینید. اصل اول این است که دستگاه باید متناسب با بدن شما تنظیم شود. با استفاده از اهرم، دستگاه را متناسب با قدتان تنظیم نمایید. باید هنگام دراز کشیدن روی دستگاه احساس راحتی داشته باشید. سپس روی شکم دراز بکشید و پد‌ها را پشت پاهایتان قرار دهید. انواع دستگاه مخصوص پشت پا وجود دارد که بهتر است از نوع زاویه دار آن‌ها استفاده کنید تا به عضلات آسیب نزنید‌. نوع تخت دستگاه مخصوص پشت پا ممکن است به عضله همسترینگ آسیب وارد کند.هنگامی که به‌ شکم دراز کشیده‌اید، بدن شما باید به شکل صاف و راحت روی دستگاه قرار بگیرد.

 برای اینکه بتوانید با دستگاه پشت پا راحت ورزش کنید، باید دستگیره‌های کناری دستگاه را نگه دارید تا بتوانید نیروی لازم را در پشت پا ایجاد کنید. همچنین به این توجه کنید که انگشتان پا باید به شکل صاف قرار بگیرند تا حرکات را به راحتی انجام دهید. هر بار که پاهایتان را بلند می‌کنید، دم عمیقی انجام دهید تا با پایین بردن پاها بتوانید بازدم را انجام دهید. دم و بازدم اصولی کمک می‌کند که دیرتر خسته شوید و اکسیژن کافی به عضلات شما برسد. حرکات را به آرامی انجام دهید و سرعت خود را طوری تنظیم کنید که تایم کافی برای دم و بازدم اصولی داشته باشید. پس از انجام هر حرکت، مکث کوتاهی کنید و عضلات را از حالت انقباض خارج کنید. سپس دوباره به حرکات خود ادامه دهید.

به طور کلی از انجام حرکات ناگهانی و هیجانی خودداری کنید و تنه خود را تا حد ممکن ثابت نگه دارید. به علاوه دقت کنید که اگر تازه کار هستید، نباید ست‌های طولانی و سنگین بزنید. آهسته شروع کنید و به مرور حرکات بیشتری انجام دهید.

تعداد ست‌های ورزشی با دستگاه مخصوص پشت پا

اگر مبتدی هستید، آهسته شروع کنید و کم کم تعداد ست‌ها را زیاد کنید. اگر سه الی چهار ست ورزش کنید که هر ست 6 الی 12 حرکت باشد، می‌توانید بهترین نتیجه را بگیرید. ورزش کردن با دستگاه پشت پا نیاز به مداومت دارد تا نتیجه بخش باشد. سعی کنید تحت نظر یک مربی با این دستگاه ورزش کنید تا قدرت عضلات خود را زیاد کنید و از مصدومیت جلوگیری نمایید.

سخن آخر درباره دستگاه پشت پا

دستگاه مخصوص پشت پا وسیله‌ای است که برای تقویت عضلات پشت پا و به خصوص تقویت عضله همسترینگ استفاده می‌شود. اگر اصولی با این دستگاه ورزش کنید و دستگاهی استاندارد خریداری نمایید، بهترین نتیجه را می‌گیرید‌. برای خرید بهترین دستگاه پشت پا خوابیده به ما مراجعه کنید. ما به شما کمک می‌کنیم بهترین و ارزان‌ترین نوع دستگاه را خریداری کنید تا بتوانید هر وقت که می‌خواهید عضلات خود را تقویت کنید‌. برای کسب اطلاعاتی مانند نحوه نگهداری برای عمر بیشتر، انواع دسنگاه‌های موجود در بازار و … می‌توانید از ما سوال کنید. کارشناسان ما همواره آماده پاسخگویی به شما مشتریان عزیز هستند‌. برای کسب اطلاعات بیشتر کافی است با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم. برای اطلاع از رنج قیمت دستگاه پشت پا خوابیده خارجی و ایرانی همین حالا با ما تماس بگیرید.

 

سوالات متداول در مورد دستگاه پشت پا بدنسازی

سوال: دستگاه پشت پا چه عضلاتی را تقویت می‌کند؟

پاسخ: این دستگاه باعث تقویت عضلات همسترینگ پشت ران می‌شود.

 

سوال: آیا دستگاه بدنسازی پشت پا برای مبتدی‌ها هم مناسب است؟

پاسخ: بله، این دستگاه برای همه‌ی سطوح، از جمله مبتدی‌ها مناسب است.

 

سوال: آیا استفاده از پشت پا ماشین خطری هم دارد؟

پاسخ: خیر، طراحی این دستگاه به گونه‌ای است که کاملا ایمن بوده و خطر آسیب‌رساندن به کاربر را کمترین حد می رساند.

 

سوال: چند بار در هفته باید با دستگاه ماشین پشت پا تمرین کنم؟

پاسخ: توصیه می‌شود حداقل 2 تا 3 بار در هفته و هر بار 3 ست تمرین انجام دهید.