در حال نمایش 4 نتیجه

نمایش 9 24 36

دستگاه کراس اور ماشینی قدرتی و کششی است که با استفاده از سیم‌کش، عضلات سینه شامل عضلات سینه‌ی کوچک، عضله‌های سینه‌ی بزرگ، بازو و پشت و بازو را درگیر می‌کند. این ماشین چندکاره به ورزشکاران توانایی انجام تمرین‌های متفاوتی مانند نشر خم، زیر سینه، جلو بازو ایستاده و پشت بازو ایستاده را عرضه می‌کند. این ماشین برای هر سالن ورزشی بدن‌سازی بسیار مهم و از محبوبیت بالایی برخوردار است و با استفاده از آن انواع تمرین‌هایی که با ماشین‌های دیگر یا با دمبل و هالتر نمی‌توان پوشش داد را انجام می‌دهند. در ادامه به انواع دستگاه کراس اور و نحوه عملکرد دستگاه خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

قیمت دستگاه کراس اور

رنج قیمت دستگاه خارجی و ایرانی دستگاه کراس اور صلیب

امروزه ساخت وسایل و ابزارهای بدن‌سازی در کشورمان پیشرفت بالایی داشته به صورتی که روزبه‌روز شاهد ساخت و خودکفایی بالاتر درزمینهٔ تولید لوازم بدنسازی و تجهیزات ورزشی هستیم. در این قسمت واحدهای تولیدی بسیاری اقدام به ساخت اصولی و علمی وسایل‌های بدن‌سازی کرده‌اند و یک بازار رقابت بر پایه مرغوبیت در کالاهای کشور به وجود آمده است.

 

این دستگاه در قیمت‌های مختلفی در بازار موجود است که شما با توجه به نیاز، بودجه و ابعاد باشگاه خود می‌توانید اقدام به تهیه آن نمایید. همین‌طور شما با تهیه دستگاه بدنسازی باشگاهی حرفه‌ای می‌توانید از داشتن بدن و پاهایی زیبا لذت ببرید. دستگاه‌های بدن‌سازی کراس اور صلیب با زوایای بسیار خوب تولید و طراحی‌شده است. که این مسئله باعث می‌شود ورزشکاران حرفه‌ای در زمان تمرین با این دستگاه دچار آسیب‌دیدگی نشوند. این دستگاه در قیمت‌های مختلفی در بازار موجود است که شما با توجه به نیاز، بودجه و ابعاد باشگاه خود می‌توانید اقدام به تهیه آن نمایید.

 

نحوه نگهداری دستگاه برای عمر بیشتر

همواره باید از دستورالعمل‌های خوب و سازنده استفاده نمایید تا مطمئن شوید که شما از مواد تمیزکننده‌ای استفاده کرده‌اید که به‌مرورزمان سطوح پلاستیک و فلز را ضعیف نخواهد کرد. همچنین نیاز است مطمئن شوید که در زمان تمیز کردن، به منفعت دستگاه و مهم‌تر از آن، ایمنی شما است که هر محلولی را به دستگاه کراس اور نزنید. در این بخش بعضی از مواردی که باید به‌صورت روزانه و هفتگی در نگهداری از این دستگاه رعایت نمایید ارائه می‌شود.

 

اهمیت تمیز بودن تجهیزات ورزشی معمولاً نادیده گرفته می‌شود، اما معرفی و انجام دادن یک برنامه برای تمیز نمودن مرتب، معمولاً یکی از نخستین و بااهمیت‌ترین مرحله‌ها در طول عمر دستگاه شما است. تمیز نمودن مرتب دستگاه و محیطی که در آن تمرین می‌کنید نه‌تنها فهم اعضا از امکاناتتان را بهتر می‌کند، بلکه احتیاج به خدمات و تعمیر را هم بسیار پایین می‌آورد.

 

به طور روزانه

  1. پیشنهاد می‌شود دستگاه سینه فلای را با محلول پاک‌کننده یا محلولی خفیف مثل ده درصد صابون یا مایع ظرف‌شویی و نود درصد آب گرم به‌صورت روزانه پاک‌سازی کنید.
  2. پس از پاک‌سازی با محلول با یک عدد پارچه خشک دستگاه را به‌طور کامل خشک‌کنید.

 

به طور هفتگی

  1. تمام پیچ و مهره‌ها را برای شل شدگی چک کنید ، و اگر هرکدام شل هستند به‌صورت درست سفت کنید.
  2. تمام دستگیره‌ها را ازنظر پوشش یا آسیب‌دیدگی، به‌خصوص در ارتباط با بخش‌های اتصال بازبینی نمایید.
  3. همه وزنه‌های داخل دستگاه کراس اور را برای هماهنگی و عملکرد درست چک کنید.
  4. همه کابل‌ها و تسمه‌ها را با توجه به پوشش یا موارد آسیب‌دیدگی چک کنید.
  5. تمام برچسب‌ها ازنظر توانایی خوانده شدن؛ پلاک‌ها و نوشته‌های هشداردهنده و احتیاط بازرسی نمایید.

 

نحوه عملکرد دستگاه دستگاه کراس اور

انجام حرکات تمرینی با استفاده از ماشین کراس اور صلیب از حرکات ابتدایی در ورزش بدن‌سازی و پروش اندام به‌حساب می‌آید. این ماشین یک ابزار ورزشی چندمنظوره است که از آن می‌توان برای تقویت ماهیچه‌های بازو، ماهیچه‌های سینه، سرشانه و عضلات پشت بازو و همین‌طور حرکات ورزشی نشر را به‌وسیله کابل به‌آسانی انجام داد.

 

 بعید است که به یک سالن بدن‌سازی بروید و ببینید که این دستگاه در آنجا نباشد و این به علت اهمیت این ماشین و حرکات ورزشی که با استفاده از این دستگاه انجام می‌گیرد است. دستگاه کراس اور در انواع و شکل‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به معرفی چند مدل از دستگاه‌ها و تمرینات آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

آموزش کار با دستگاه برای بانوان و آقایان + عکس

نحوه عملکرد دستگاه به این صورت است که با این دستگاه تمرینات متفاوتی را می‌توانید انجام دهید. در ادامه به معرفی آموزش کار با دستگاه برای بانوان و آقایان + عکس خواهیم پرداخت.

 

کراس اور سیم‌کش دوبل

برای انجام تمرین سیم‌کش دوبل وزنه‌های مناسب با توانمندی خود را انتخاب نمایید. دستگیره‌های دستگاه را در بالاترین قسمت بگذارید و قفل کنید و دو دستگیره آن را گرفته، در این زمان دستان و بدن شما به شکل تی انگلیسی درخواهد آمد. به‌آرامی دست‌ها را از دو قسمت به هم نزدیک نمایید. زمان نزدیک شدن دست‌ها به یکدیگر عضلات سینه فشرده خواهند شد، با اندکی مکث حرکت را دوباره تکرار کنید. انجام این حرکت موجب تقویت و حجم گیری عضلات سینه می‌شود.

 

کراس اور از  پائین

برای اجرای این حرکت، دستگاه کراس اور را در پایین‌ترین قسمت تنظیم و وزنه‌های مناسب با توانمندی خود را انتخاب نمایید. دستگیره‌های ماشین را گرفته و یک‌قدم به جلو بردارید. کف دست‌ها را به سمت جلو قرار دهید و مچ‌ها را زیر آن ببرید در این وضعیت دست‌ها باید در دو سمت بدن در یک قسمت باشند. پس‌ازآن آرنج‌ها را خم کرده و به‌سوی بالا حرکت دهید. در نظر بگیرید که دست‌ها باید هم‌زمان بالا بیاید و در مقابل سینه قرار بگیرند. سپس دست‌ها را به شکل نخستین برگردانده و حرکت را تکرار کنید. اجرای درست این حرکت قدرتی موجب تقویت عضلات درگیر سینه و سرشانه خواهد بود.

 

کراس اور نشر خم

برای اجرای این تمرین بعد از انتخاب وزنه مناسب دستگیره‌های ماشین را از هر سو با دست مخالف بگیرید. در قسمت وسط دستگاه ایستاده و در زاویه ۹۰ درجه خم شوید به شکلی که پاهایتان از قسمت پشت بدن صاف باشند و زانوها نیز اصلاً خم نشوند. پس‌ازآن دست‌ها را تا شانه‌ها بالا ببرید به شکلی که طناب‌های ماشین به شکل ضربدری از هم عبور کنند. سپس باکمی مکث دست‌ها را به موقعیت نخستین در مقابل قوزک پاها  پائین آورده و دوباره تمرین را تکرار کنید.

 

جلو بازو با دستگاه کراس اور

برای اجرای این تمرین بعد از انتخاب وزنه درست دستگیره‌های ماشین را به صورتی گرفته که کف دستان رو به‌سوی بالا باشند. پس‌ازآن در بین دستگاه ایستاده و بازوها را در سطح شانه قرار دهید، دستگیره‌ها را به‌سوی سر خود بکشید و دوباره دستان را به حالت نخستین بازگردانید و پس‌ازآن حرکت را دوباره تکرار کنید. انجام این حرکت عضلات دو سر بازو را تقویت نموده و موجب گرد شدن عضلات بازو می‌شوند.

 

عضلات در گیر دستگاه کراس اور

عضلات درگیر در زمان تمرین با این دستگاه شامل عضلات اصلی یعنی قسمت پایینی عضله سینه ای بزرگ ( سر جناغی ) و عضلات کمکی یعنی دلتوئید قدامی ، سه سر بازویی می‌شود.

 

ویژگی‌ها و گزینه‌های دستگاه کراس اور

در یک باشگاه تجاری، دستگاه کراس‌ اور یکی از گزینه‌هایی است که موجب جذب و نگه‌داشتن کاربران باشگاهتان می‌شود. نحوه نگهداری برای عمر بیشتر برای این دستگاه بسیار مهم است. پوششی که موجب حفاظت سنگ وزن می‌شود، ویژگی‌ای است که بسیار مهم شده است. همین‌طور داشتن میله برای بارفیکس و دسته برای ثابت کردن کاربران زمان انجام حرکات زیر بغل و ران یک ویژگی جذاب و مهم است.

 

بعضی از کراس‌اورها دارای یک قسمت چانه در قسمت مرکزی دستگاه همراه با جایگاه‌های چندگانه دسته هستند. ضمائم کابل برای به‌روز و هیجان‌انگیز نگه‌داشتن ورزش‌ها بسیار مهم است؛ زیرا همان‌طور که می‌دانید کاربران باشگاه همیشه بیشتر را می‌خواهند. یک انتخاب عظیم از ضمائم ماشین کراس اور فهرست لیست بی‌پایان از تمرینات مختلف را مهیا خواهد کرد.

 

علت محبوبیت دستگاه کراس اور

دستگاه کراس ‌اور که به آن «ماشین کابل» نیز می‌گویند، برخلاف نمای بزرگ و وحشتناک آن، کاربرد راحتی دارد. بعضی از عوامل درخواست‌های بالا برای این ماشین عبارت‌اند از:

  • این ماشین چندمنظوره بوده و می‌توان تمرینات زیادی را با آن انجام داد.
  • یک دستگاه کراس اور با توانایی تنظیم در زوایای متفاوت و جهت‌های متنوع، هر نوع عضله‌ و ماهیچه‌ای را مورد هدف قرار خواهد داد.
  • نتیجه‌ای که ماشین کراس ‌اور برای شما خواهد داشت دقیقاً معنی همان شعر «بهتر از دوجهان حاصل تو را» است، به این دلیل که این ماشین مخلوطی از دستگاه‌های وزنه آزاد و سیم‌کش است که فایده‌های هر دو ماشین را یکجا دارد و از حرکت‌های طبیعی بدن پیروی خواهد کرد.
  • ماشین کراس‌ اور موجب می‌شود عضلات و ماهیچه‌های هر دو سمت بدن به شکل متعادل تقویت شوند.
  • کارکرد یک ماشین کراس اور را به‌آسانی می‌توان با تغییر دسته‌ها و ضمائم کابل بالاتر برد.

 

سخن آخر دستگاه کراس اور

با توجه به مطالبی که در مورد دستگاه کراس اور گفته شد؛ حتماً توجه داشته باشید که به‌هیچ‌عنوان تمرینات کراس اور را از فهرست تمرین‌های روزانه بدن‌سازی خود حذف نکنید؛ زیرا استحکام بدن و تناسب‌اندام شمارا به خطر خواهد انداخت. همچنین رنج قیمت دستگاه خارجی و ایرانی کراس اور در ایران متفاوت خواهد بود و باید توجه کنید که با توجه به نیاز خود دستگاه خریداری نمایید.