مطالب آموزشی بدنسازی

نکات مهم قبل از خرید دستگاه بدنسازی چند کاره خانگی

خريد دستگاه بدنسازی خانگی چند کاره

خرید دستگاه بدنسازی چند کاره خانگی امروزه برای بسیاری از افراد اهمیت پیدا کرده است. سبک زندگی شهری بدن انسان‌ها را ضعیف کرده است. در گذشته افراد برای انجام امور روزمره خود مجبور به فعالیت بدنی زیادی بودند و در واقع همراه با انجام کارهای خود، سلامتی و قوای جسمانی خود را نیز تقویت می‌کردند. اما هرچقدر تکنولوژی پیشرفت کرده است، نیاز به فعالیت جسمانی کمتر شده است.

 

ورزش را می‌توان تنها راهکار مقابله با ضعف جسمانی بدن به صورت طبیعی دانست. اما متاسفانه زندگی شهری زمان زیادی برای افراد باقی نمی‌گذارد تا فرصتی برای مراجعه به باشگاه‌های ورزشی داشته باشند. همین موضوع عاملی برای اضافه وزن شده است که بسیاری از بیماری‌ها را با خود به همراه دارد. کارشناسان علم پزشکی معتقدند که بیماری‌هایی همچون ناراحتی‌های قلبی، قند خون، مشکلات ستون فقرات و حتی افسردگی می‌توانند به دلیل اضافه وزن و چاقی به وجود آمده و یا شدت پیدا کنند.

 

همچنین کوچک شدن خانه‌ها و نبود فضای کافی برای انجام ورزش‌های معمول در خانه‌ها حتی ورزش کردن در خانه نیز نسبت به قبل محدود شده است. برای رهایی از این وضعیت، دستگاه‌هایی متناسب با زندگی شهری امروزی و شرایط آن طراحی شده است تا بتوانیم همچنان به فعالیت بدنی برای حفظ سلامت خود ادامه بدهیم. دستگاه بدنسازی چندکاره یکی از این نوع وسایل و دستگاه‌ها است که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

 

مزایا و معایب خرید دستگاه بدنسازی چند کاره خانگی

دلایل و مزایای زیادی را برای خرید و استفاده از دستگاه بدنسازی خانگی چندکاره می‌توان گفت. در ادامه به مواردی از مهمترین مزیت‌های این دستگاه‌ها اشاره خواهد شد.

 

کوچک سازی و متراکم بودن دستگاه بدنسازی خانگی چند کاره

در خانه‌های امروزی فضای کمتری وجود دارد. این موضوع به دلیل زیادتر شدن وسایل موجود در یک خانه مسکونی و همچنین کمتر شدن ابعاد خانه‌ها است. در نتیجه بسیاری از افراد جای مناسبی برای استفاده از دستگاه‌های عادی در داخل خانه خود پیدا نمی‌کنند. اما دستگاه بدنسازی خانگی چند کاره برای استفاده در خانه‌های امروزی و با در نظر گرفتن شرایط آپارتمان نشینی طراحی شده است. در نتیجه فضای کمتری را اشغال خواهد کرد. از سوی دیگر با توجه به اینکه این دستگاه‌ها شما را از وسایل متعدد بی‌نیاز خواهند کرد، بهم ریختگی و یا شلوغی در محیط مسکونی شما ایجاد نخواهد شد.

 

استفاده آسان از دستگاه بدنسازی خانگی چند کاره

یکی از مشکلات ورزش در خانه، حضور نداشتن مربی برای نظارت بر استفاده صحیح از دستگاه‌های ورزشی است. از دیگر مزایای مهم دستگاه خانگی چند کاره، سهولت استفاده از آن است. در دستگاه‌های باشگاهی، استفاده صحیح از یک دستگاه نیازمند تخصص و تجربه است و شما نیاز به مربی برای آموزش استفاده از دستگاه خواهید داشت. اما در یک دستگاه بدنسازی خانگی چند کاره، طراحی به نوعی است که شما از آموزش تخصصی استفاده از دستگاه بی‌نیاز خواهید بود. در نتیجه با آماده کردن برنامه ورزشی، به آسانی می‌توانید از این دستگاه بهره ببرید.

 

سرعت بیشتر با استفاده از دستگاه بدنسازی خانگی چند کاره

در طراحی دستگاه‌های بدنسازی خانگی چند کاره خوب نکات زیادی در نظر گرفته شده است. با توجه به یکپارچه بودن دستگاه، شما می‌توانید با سرعت بیشتری از یک تمرین خاص به سراغ تمرین دیگری بروید و نیاز به آماده کردن دوباره دستگاه و اتلاف وقت وجود دارد. در نتیجه شما می‌توانید در زمان کمتری تمرین‌های ورزشی خود را انجام بدهید.

 

قیمت خريد دستگاه بدنسازی خانگی

برای خرید لوازم بدنسازی و دستگاه‌ لازم برای انجام تمرین‌های ورزشی در منزل شما باید هزینه زیادی کرده و چند دستگاه را خریداری کنید. اما خرید دستگاه بدنسازی چند کاره خانگی شما را از چند بار هزینه کردن راحت خواهد کرد و با قیمت کمتری نسبت به خرید چند دستگاه، می‌توانید این نوع از دستگاه‌های بدنسازی را تهیه کنید.

 

امکان استفاده هم زمان

از مزایای دیگر استفاده از این نوع دستگاه‌ها، امکان استفاده هم زمان چند نفر از دستگاه است. بعضی از دستگاه‌های بدنسازی خانگی چند کاره این قابلیت را به شما خواهند داد تا همزمان با یک یا دو نفر دیگر از اعضای خانواده به تمرین و ورزش بپردازید.

 

معایب دستگاه بدنسازی خانگی چند کاره

در واقع با استفاده صحیح از دستگاه بدنسازی خانگی چند کاره، معایب خاصی برای این دستگاه نمی‌توان پیدا کرد. اما به یاد داشته باشید که باید تمرین‌های خود را با استفاده از یک برنامه درست و منظم انجام بدهید. حضور نداشتن مربی دلیل بی نیازی شما به مربی نیست. حتما از مشاوره و برنامه‌های یک مربی حرفه‌ای برای انتخاب برنامه ورزشی استفاده کنید تا مشکلات و آسیب‌های ورزش نامناسب روبرو نشوید.

خرید دستگاه بدنسازی چند کاره خانگی

نکات راهنمای خريد دستگاه بدنسازی خانگی

استفاده از مشاوره همیشه می‌تواند بهترین راهکار برای خرید یک دستگاه تخصصی باشد. در کنار مشاوره دقت به چهار نکته شما را در انتخاب دستگاه بهتر کمک خواهد کرد.

 

  • ابتدا باید تعیین کنید که دستگاه مناسب گروه خاصی طراحی شده است و یا اینکه امکان ورزش حرفه‌ای با آن نیز وجود دارد. دستگاه خوب دستگاهی است که بتواند تمام نیازها را برطرف کند.
  • طراحی دستگاه از لحاظ بیومکانیک اهمیت زیادی دارد. دستگاه‌های غیر استاندارد می‌توانند به عضلات و مفاصل آسیب برسانند. در انتخاب دستگاه دقت کنید که تمرین‌های بدنسازی را به درستی بتوان با آن دستگاه انجام داد.
  • از موارد دیگری که باید قبل از خرید بررسی کنید، فشار مثبتی است که دستگاه در زمان انجام تمرین باید به ماهیچه‌های هدف وارد کند. دقت کنید تا فعالیت‌هایی که با دستگاه بدنسازی خانگی چند کاره قابل انجام است برای ماهیچه‌های شما بیشترین نفع را داشته باشند.
  • اگر دو دستگاه انتخاب کردید که از لحاظ فنی شبیه به یکدیگر بوده و هر دو گزینه‌های خوبی برای خرید بودند، باید به ظاهر دستگاه نیز دقت کنید، این دستگاه قرار است در داخل خانه شما قرار بگیرد و زیبایی ظاهری آن را نیز نباید نادیده بگیرید.

 

 

نکاتی برای بعداز خرید دستگاه بدنسازی خانگی

 

  • نگهداری منظم

دستگاه بدنسازی خود را به صورت منظم و با دقت نگهداری کنید. پاکسازی و تمیزکاری منظم از قطعات، روغن‌کاری مکانیسم‌ها و بررسی وضعیت کلی دستگاه به عنوان بخشی از نگهداری ضروری است.

 

  • استفاده صحیح

از دستگاه بدنسازی خود با رعایت دقیق راهنمایی‌ها و دستورات استفاده کنید. حرکات را به درستی انجام داده و از افزایش تدریجی وزن‌ها و مقاومت‌ها در تمرینات استفاده کنید تا از دستگاه بهینه استفاده کنید.

 

  • استفاده صحیح

از دستگاه بدنسازی خود با رعایت دقیق راهنمایی‌ها و دستورات استفاده کنید. حرکات را به درستی انجام داده و از افزایش تدریجی وزن‌ها و مقاومت‌ها در تمرینات استفاده کنید تا از دستگاه بهینه استفاده کنید.

 

  • حفظ محیط مناسب

دستگاه بدنسازی را در محیطی مناسب و محافظت شده قرار دهید. از تماس با رطوبت زیاد، گرد و غبار، حشرات و تغییرات شدید دما و رطوبت جلوگیری کنید.

 

  • تعمیر و نگهداری

در صورت بروز خرابی یا نیاز به تعمیر، از خدمات تعمیراتی مجاز و کارشناسان متخصص استفاده کنید. عدم تعمیرات غیرمجاز می‌تواند باعث خسارت بیشتر به دستگاه شود.

 

  • استفاده از قطعات اصلی

در صورت نیاز به تعویض قطعات دستگاه بدنسازی، از قطعات اصلی و قطعات مربوط به همان مدل و برند دستگاه استفاده کنید. استفاده از قطعات معیوب یا نامناسب ممکن است عمر دستگاه را کاهش دهد.

 

با رعایت این اصول و مراقبت‌ها، می‌توانید عمر دستگاه بدنسازی خانگی خود را افزایش داده و از آن بهره‌برداری بیشتری کنید.

 

 

 

قیمت خريد دستگاه بدنسازی خانگی

همانطور که گفته شد، هزینه‌ای که شما برای خرید دستگاه بدنسازی خانگی چند کاره خواهید کرد نسبت به خرید چند دستگاه مجزا کمتر خواهد بود. با توجه به تنوع دستگاه‌های بدنسازی خانگی چند کاره قیمت دقیقی نمی‌توان برای آن مشخص کرد. دستگاه‌های مختلف براساس امکانات، مشخصات و همچنین برند سازنده خود قیمت‌های متفاوتی دارند.

 

گارانتی دستگاه بدنسازی خانگی چند کاره

در خرید این دستگاه‌ها به موضوع گارانتی و خدمات پس از فروش نیز توجه داشته باشید. به هر دلیلی ممکن است دستگاه‌ها آسیب ببینند و یا در عملکرد خود دچار مشکل بشوند. شرکت تولید کننده و یا واردکننده دستگاه باید در این زمینه خدمات مورد نیاز را به شما ارائه کند.

 

برندهای دستگاه بدنسازی خانگی چند کاره

برندهای بسیاری به تولید این نوع دستگاه‌ها می‌پردازند. برندهای خارجی که بیشتر در بازار ایران وجود دارند شامل پارامونت، میراکل فیتنس، بادی کرفت، آیرون فیت، هوم جیم و ال اس فیت نس می‌شود. البته برای خريد دستگاه بدنسازی خانگی محصولات ایرانی خوبی همچون برند تن آسا را نیز می‌توانید در بازار پیدا کنید که کیفیت مناسبی خواهند داشت و نیاز شما را برطرف خواهند کرد.

 

جمع بندی

در این مطلب خريد دستگاه بدنسازی خانگی به عنوان یک راهکار ساده و در دسترس برای حفظ سلامتی و ورزش در محیط محدود خانگی مطرح شد. این دستگاه‌ها می‌توانند ورزش کردن را برای شما آسان‌تر، سریع‌تر، راحت‌تر و حتی ارزان‌تر کنند. همچنین یادآور شدیم که برای خرید این دستگاه باید به نکاتی دقت کنیم که استقامت دستگاه و اصولی بودن عملکرد آن از موارد اصلی است.

author-avatar

درباره تن آسا

فارغ‌التحصیل رشته‌ی تربیت‌بدنی و علاقه‌مند به نویسندگی و کمک به افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار در زمینه تناسب اندام را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *