مطالب آموزشی بدنسازی, مطالب آموزشی باشگاه بدنسازی

دکوراسیون باشگاه بدنسازی،+50 نمونه چشمگیر لاکچری

دکوراسیون باشگاه بدنسازی

برای جذب جوانان به باشگاهتان علاوه بر ارائه خدمات خوب دکوراسیون باشگاه بسیار مهم است. این روزها جوانان به دنبال زیبایی هستند و همین طور به زیبایی محیطی که در آن ورزش می‌کنند هم بسیار اهمیت می‌دهند. برای داشتن بهترین دکوراسیون باشگاه بدنسازی باید از یک دیزاینر خوب و با تجربه استفاده کنید و از تجهیزات لوکس و مدرن استفاده کنید. استفاده از تابلو‌های مدرن و نورپردازی حرفه‌ای باعث می‌شود تا ظاهر باشگاه زیبا و بی نفص به نظر برسد. البته در کنار ظاهر زیبا استفاده از مربیان آگاه و با تجربه هم ضروری است.

 

 

بهترین دکوراسیون باشگاه بدنسازی

اگر چیدمان درستی در باشگاه انجام نشود بی ‌نظمی و شلوغی ایجاد می‌شود که باعث احساس کلافگی و سردرگمی برای مراجعه کنندگان می‌شود. به همین دلیل رعایت اصول چیدمان درست وسایل، از اهمیت زیادی برخوردار است. به جز چیدمان وسایل و استفاده از تجهیزات و لوازم بدنسازی با کیفیت خوب وجود زیبایی‌های بصری و نیز اهمیت زیادی دارد.

 

افراد با ورود به باشگاه و مشاهده دیزاین و دکور باشگاه باید بتوانند حس مثبتی از آن مکان بگیرند و طراحی فضا به گونه‌ای باشد که سطح انرژی افراد را بالا ببرد و مراجعه کنندگان تشویق به عضویت و ورزش در آن فضا شوند. برای دستیابی به این نتیجه رعایت کردن چند نکته ضروری است که در زیر به آن‌ها اشاره کردیم. البته مواردی که ذکر شد در مورد باشگاه‌های خانگی هم صدق‌ می‌کند. امروزه در بسیاری از برج‌ها فضایی برای ورزش در نظر گرفته می‌شود که ساکنین بتوانند در آنجا ورزش کنند.

 

 

قسمت پذیرش مجموعه ورزشی

نمونه دکور پذیرش مجموعه ورزشی

قسمت پذیرش مجموعه ورزشی

چرا باید قسمت پذیرش باشگاه ورزشی به گونه‌ای شیک و لاکچری باشد؟ این سؤالی است که ممکن است در ظاهر به‌سادگی به نظر بیاید، اما اگر با دقت تمامی جوانب آن را بررسی کنیم، شگفت‌انگیزترین جواب‌ها را خواهیم یافت. زیبایی و شکوه در این ناحیه، چهرهٔ اولیهٔ هر باشگاه ورزشی را تشکیل می‌دهد و در واقع، ابتدایی‌ترین تجربهٔ اعضاست که با آن روبه‌رو می‌شوند.

 

وقتی که ورودی باشگاه، یک ترکیب هنر و شکوه را منعکس می‌کند، احساس خوشایندی و پذیرایی در افراد برانگیزانده می‌شود. آن‌ها احساس می‌کنند که وارد یک فضایی درست و حسابی شده‌اند که اهمیت مشتریان را به وضوح نشان می‌دهد. نورپردازی دل‌نواز، مبلمان ارگونومیک و جزئیات ظریف، ترکیبی ایجاد می‌کنند که حس آرامش و تمیزی را منتشر می‌کند. همچنین، فضای پذیرش باعث ترغیب به ورود به باشگاه می‌شود.

 

در نهایت، این ناحیهٔ باشگاه به‌عنوان یک فرصت برای ایجاد اولین انطباق میان مشتری و محیط ورزشی عمل می‌کند. اینجاست که ارتباط اولیه برقرار می‌شود و اگر آن ارتباط خوب باشد، احتمال موفقیت و پیشرفت در مسیر تحقق هدف‌های باشگاه بدنسازی نیز بسیار بالا می‌رود.

 

 

نورپردازی باشگاه بدنسازی

نورپردازی باشگاه بدنسازی

یکی از موارد بسیار مهم در جذابیت باشگاه چگونگی نورپردازی محیط است. اگر باشگاه شما از نظر موقعیت مکانی در شرایطی است که بتوانید از نور طبیعی استفاده کنید که بسیار مطلوب است. اگر این امکان وجود ندارد بررسی کنید که آیا امکان نصب پنجره یا حتی دریچه وجود دارد که بتوانید نور طبیعی را به داخل باشگاه بیاورید یا خیر.

 

انتقال نور طبیعی به درون محیط باشگاه علاوه بر امکان روشنایی محیط باعث افزایش انرژی و روحیه در ورزشکاران می‌شود.

 

سیستم مدیریت هوشمند در مدیریت باشگاه بر اصل کاهش هزینه و افزایش خدمات استوار است. این موضوع مدیریت را به سمت استفاده از تکنولوژی ال ای دی پیش می‌برد. در باشگاه به دلیل وجود سقف‌های بلند و فضاهای بزرگ نیاز به نور قوی وجود دارد و بهتر است از چراغ‌های مخصوص با قدرت زیاد مانند پروژکتورها استفاده کنید. همچنین استفاده از ضریب خیرگی کم که باعث ایجاد نوری پایا و یکنواخت می‌شود مهم است. لامپ‌های ال ای دی لنزهای ضد خیرگی دارند و دارای رفلکتور و پخش کننده نور هستند.

 

در مورد استفاده از پروژکتورها یکی از پرکاربردترین تکنولوژی‌ها استفاده از فناوری COB‌ است که مخفف آن Chip on board است. این تکنولوژی یکی از روش‌های جدید در زمینه تولید ال ای دی‌های پکیج است. این چیپ‌ها به شکل دار مجتمع در کنار هم قرار می‌گیرند و توان بالایی هم در نور دهی دارند.

 

 

آینه در باشگاه بدنسازی

آینه در باشگاه بدنسازی

برای همه روشن است که اهمیت آینه در باشگاه ورزشی چقدرمهم است و شاید بتوان گفت اهمین وجود آینه برابر با تجهیزات و لوازم بدنسازی است. معمولا ورزشکاران تمایل دارند تا در هنگام انجام حرکات ورزشی خودشان را در آینه نگاه کنند تا از انجام درست تمرین مطمئن شوند. برای اینکه پشت هر دستگاهی آینه قرار بگیرد نصب آینه‌های سرتاسری در باشگاه‌ها بسیار متداول است و نتیجه مطلوبی هم داشته است.

 

 

چیدمان دستگاه‌ها در باشگاه بدنسازی

چیدمان دستگاه‌ها در باشگاه بدنسازی 

یکی دیگر از مواردی که در دکور باشگاه مهم و تاثیر گذار است نحوه چیدمان وسایل است. قرار گیری دستگاه‌ها باید به نحوی انجام شود که اختلالی در رفت و آمد ورزشکاران ایجاد نکند و به گونه‌ای نباشد که باعث ایجاد حادثه شود. برای داشتن بهترین دکوراسیون باشگاه بدنسازی باید ترتیب قرار گیری وسایل زیر نظر متخصصان امور ورزشی انجام شود. بهتر است تردمیل‌ها را در ابتدای سالن بگذارید و اگر منظره زیبایی دارید تردمیل را روبه‌روی آن قرار دهید. مثلا اگر استخر در مجموعه دارید تردمیل را روبه‌وری آن قرار دهید تا ورزشکاران مدت زمان بیشتری را به راه رفتن یا دویدن روی تردمیل بگذرانند.

 

 

رختکن باشگاه بدنسازی

رختکن باشگاه بدنسازی

مورد مهم بعدی که در جذابیت یک باشگاه تاثیر زیادی می‌گذارد طراحی رختکن باشگاه است. رختکن جایی است که هر ورزشکار حداقل دوبار به آنجا می‌رود. در واقع قبل از شروع ورزش و بعد از اتمام ورزش، ورزشکاران از رختکن استفاده می‌کنند تا لباس‌هایشان را عوض کنند. تهویه و نور مناسب در این فضا بسیار مهم است. همچنین کمد‌ها باید به تعداد ورزشکاران در نظر گرفته شود. بهتر است چند نیمکت زیبا هم در رختکن تعبیه شود. شما می‌توانید از انواع تابلو یا جام‌هایی که به ورزشکاران تعلق دارد برای تزئین این فضا استفاده کنید.

 

رختکن‌ها باید در چشم ورزشکاران زیبا به نظر برسد اما کاربردی باشد. طراحی باید به گونه‌ای باشد که ارتباط و گشودگی را بین افراد ایجاد کند و به بررسی جزئیات هم بپردازد. حتی این روزها طراحان بزرگ به این فکر می‌کنند که درهای کمد در باشگاه‌ها به صورت کرکره‌ای باز شود تا تقسیم فضا ایجاد نشود و روحیه کار تیمی و ورزشی بین افراد ایجاد شود و به این شکل انگیزه افراد برای ورزش کردن بیشتر شود. البته هیچ فرمول ثابتی برای طراحی رختکن وجود ندارد و بیشتر طبق نظر و سلیقه مدیریت باشگاه انجام می‌شود.

 

 

سرویس بهداشتی و حمام

یکی از قسمت های خیلی مهم سالن های بدنسازی سرویس بهداشتی و حمام است. به علت استفاده مکرر ورزشکاران از این مکان ها باید به طور مرتب تمیز و سرویس شود. برای کف و دیوارها باید از کاشی هایی استفاده شود که در برابر هرگونه مواد شیمیایی بخصوص اسید و بازه ها مقاوم باشد. لطفا این قسمت هارا اصلا فراموش نکنید!

 

 

استفاده از کفپوش زیبا و مناسب

استفاده از کفپوش زیبا و مناسب

استفاده از کفپوش مناسب در باشگاه بسیار ضروری است. با توجه به اینکه در باشگاه‌ها رشته‌های ورزشی مختلفی ارائه می‌شود بهتر است از کفپوش‌های نرم و ضد باکتری که به راحتی تمیز می‌شوند، استفاده کنید. در ورزش‌هایی مثل یوگا، پیلاتس و… ورزشکاران کفش نمی‌پوشند و این موضوع اهمیت استفاده از کفپوش مناسب را نشان می‌دهد.

 

حالا این سوال مطرح می‌شود که کدام کفپوش‌ها مناسبتر هستند و چرا؟ یکی از گزینه‌های مناسب برای کفپوش سالن‌های ورزشی کفپوش‌های گرانولی است. این کفپوش‌ها در دوقالب کفپوش گرانولی تایل و رول عرضه می‌شود.

 

کفپوش گرانولی و مزایای آن:

• کفپوش‌های گرانولی مقرون به صرفه هستند
• نصب راحتی دارند.
• طول عمر بالایی دارند.
• آنتی باکتریال هستند
• ضد آب هستند
• عایق صوتی هستند و سر و صدای ناشی از انجام حرکات ورزشی را کاهش می‌دهند.

 

 

کفپوش تاتامی:

کفپوش لاستیکی

یکی دیگر از کفپوش‌های مناسب کفپوش تاتامی است. از این کفپوش‌ها به صورت پازل‌های تک نفره برای ورزش‌هایی مثل یوگا و پیلاتس و در پازل‌های بزرگتر برای ورزش‌های رزمی مثل جودو استفاده می‌شود.

 

کفپوش تاتامی خاصیت ارتجاعی دارد و از موادی به نام Eva تولید می‌شود. البته این کفپوش تحمل وزن سنگین را ندارد و برای قرار دادن وسایل سنگین و با وزن زیاد مناسب نیست. پس اگر در باشگاه ورزشی خود بخش‌هایی را به انجام ورزش‌هایی مانند یوگا یا ورزش‌های رزمی اختصاص داده‌اید می‌توانید از این کفپوش استفاده کنید.

 

 

کفپوش پلی یورتان:

کفپوش پلی یورتان

یکی دیگر از انواع کفپوش‌های مناسب برای سالن‌های ورزشی کفپوش پلی یورتان است. این کفپوش را می‌توان بدون وجود درز نصب کرد و دوام بسیار بالایی دارند. این کفپوش‌ها در رنگ‌های مختلف تولید شده‌اند و سرعت نصب بالایی دارند.

 

 

کفپوش لاستیکی :

کفپوش-لاستیکی(گرانول)

این کفپوش‌ها حاصل از بازیافت مواد لاستیکی هستند و به دو صورت رول و تایل تولید می‌شوند. از این کفپوش‌ها هم در داخل سالن‌های ورزشی و هم در فضای خارج از سالن می‌توان استفاده کرد. جذب شوک در این کفپوش‌ها مناسب است و دوستدار محیط زیست هستند.

 

 

کفپوش وینیلی:

کفپوش وینیلی

نوع دیگر کفپوش مناسب برای باشگاه کفپوش وینیلی است که ماده تشکیل دهنده آن پلی وینیل کلراید است. دوام بالا و تنوع رنگ و اجرای راحت از مزایای آن است.

 

 

استفاده از تهویه مناسب

وجود تهویه مناسب باعث چرخش هوا در باشگاه می‌شود و هم باعث رسیدن اکسیژن و هوای تازه به ورزشکار می‌شود و هم مانع از پیچیدن بوی نامطبوع و عرق در فضای باشگاه می‌گردد. استفاده از تهویه مناسب مانع از فعالیت میکروارگانیسم‌ها می‌شود و به این شکل احتمال بروز بیماری‌های عفونی را در بین ورزشکاران کاهش می‌دهد.

 

 

استفاده از دستگاه صوتی مناسب با قابلیت پخش خوب صدا

یکی دیگر از مواردی که در باشگاه‌های بدنسازی به آن توجه می‌شود داشتن سیستم صوتی مناسب است. پخش موزیک هنگام ورزش بسیار معمول است و کیفیت صدای پخش شده از باندها برای ورزشکاران بسیار مهم است. پس حتما سیستم صوتی مناسبی تهیه کنید.

 

 

طرح دیوار باشگاه بدنسازی

برای دیوارهای باشکاه بدنسازی بهتر است از رنگ‌های روشن مانند آبی روشن، کرم، سفید، طوسی و… استفاده کنید. استفاده از رنگ‌های خیلی تند باعث ایجاد استرس و تنش در محیط می‌شود و برای ورزش‌هایی که نیاز به تمرکز دارند اصلا مناسب نیست.

 

 

ایده‌ های خلاقانه برای باشگاه بدنسازی

ایده‌ های خلاقانه برای باشگاه بدنسازی

داشتن ایده‌های خلاقانه چیزی است که برای داشتن یک باشگاه متفاوت به آن نیاز دارید. استفاده از عناصر دکوراتیو و تزئینی متناسب با باشگاه، استفاده از متن‌های الهام بخش، استفاده از لوازم جانبی زیبا و… می‌تواند فضای باشگاه شما را متفاوت نشان دهد.

 

 

دکور بوفه باشگاه بدنسازی

دکور بوفه باشگاه بدنسازی

یکی از قسمت‌های دیگر باشگاه، بوفه است که نقش بسیار مهمی در باشگاه ایفا می‌کند. ورزشکاران در حین تمرین یا قبل و بعد از آن نیاز به خوردن پروتئین دارند که در بوفه باشگاه ارائه می‌شود. همچنین انواع آب‌ میوه طبیعی هم در بوفه‌ها سرو می‌شود که در بین ورزشکاران بسیار محبوب است. دکور بوفه بسیار مهم است و در جذب ورزشکاران بسیار تاثیر گذار است. هیچ کس از یک بوفه با دکور قدیمی و کثیف خوشش نمی‌آید.

 

دکور بوفه باشگاه بدنسازی باید به نحوی طراحی شود که علاوه بر زیبایی راحتی استفاده در آن لحاظ شود تا کارمندان بوفه به راحتی بتوانند نیازهای ورزشکاران را پاسخ دهند. همچنین داشتن فضای کافی برای نشستن که مزاحمتی برای سایر ورزشکاران ایجاد نکند ضروری است. در هنگام تهیه تجهیزات و لوازم بدنسازی باید به فکر خرید لوازم لازم برای بوفه باشگاه نیز بود.

 

 

انواع دستگاه‌های لازم برای باشگاه و خرید دستگاه بدنسازی خانگی

از جمله موارد موثر در رتبه بندی باشگاه‌های ورزشی علاوه بر حضور مربیان آگاه وجود تجهیزات بدنسازی و لوازم بدنسازی مدرن و دکوراسیون زیبا و مناسب است. باید برای باشگاه از خرید دستگاه بدنسازی خانگی صرف نظر کرد و دستگاه‌های متناسب با باشگاه را تهیه کرد.

 

قیمت دستگاه بدنسازی باشگاهی بالاتر از دستگاه‌های خانگی است و این تفاوت قیمت به تفاوت کیفیت آن‌ها برمی‌گردد. یکی از عمومی‌ترین و ابتدایی‌ترین تجهیزات و لوازم بدنسازی که در هر باشگاهی وجود دارد انواع وزنه است. وزنه‌ها انواع مختلفی دارند که متناسب با سطح باشگاه تهیه می‌شوند.

 

از انواع وزنه‌ها می‌توان به وزنه‌های پلاستیکی، وزنه‌هایی با پوشش پلاستیکی و وزنه‌های آهنی اشاره کرد.

دمبل‌ها یکی دیگر از لوازم موجود در باشگاه بدنسازی است که در ورزش‌های مختلفی از آن استفاده می‌شود.

هالترها هم از جمله وسایل مورد نیاز در باشگاه‌ها هستند که مانند دمبل‌ها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

طراحی معماری باشگاه‌های ورزشی

سالن‌های ورزشی به صورت باشگاه‌های بدنسازی و یا به عنوان بخشی از یک مجموعه بزرگ طراحی و ساخته می‌شوند. این مراکز نقش بسیار مهمی در ایجاد تغییر در سبک زندگی مردم ایفا می‌کنند و باعث بالا رفتن سطح سلامت جامعه می‌شوند. از باشگاه‌های ورزشی می‌توان برای اصلاح بد شکلی‌های بدنی و انجام حرکات اصلاحی، استعداد یابی و پیکر سنجی استفاده کرد. در طراحی یک باشگاه بدنسازی باید نکاتی را رعایت کرد که در زیر به آن‌ها اشاره کردیم.

 

• داشتن ورودی جذاب و زیبا
• مکان یابی درست باشگاه و دسترسی راحت
• داشتن فضای مناسب برای پارکینگ

 

 

قیمت دستگاه‌های بدنسازی مناسب باشگاه و خرید دستگاه بدنسازی خانگی

مورد مهمی که در هنگام تجهیز یک باشگاه بسیار اثرگذار است قیمت دستگاه بدنسازی باشگاهی است که باعث شکل‌گیری یک باشگاه مجهز و لوکس و یا یک باشگاه معمولی می‌شود. قیمت دستگاه‌های بدنسازی به عوامل مختلفی بستگی دارد و در طول زمان تغییر می‌کند. مخصوصا در هنگام خرید اگر قصد خرید دستگاه‌های خارجی را داشته باشید قیمت‌ها متناسب با تغییرات قیمت ارز عوض می‌شود. برای اطلاع دقیق از قیمت‌ها می‌توانید از شرکت‌ها و نمایندگی‌های فروش تجهیزات ورزشی کمک بگیرید و باشگاهتان را متناسب با بودجه‌ای که در نظر دارید تجهیز کنید.

 

 

سیستم حضور و غیاب

در بسیاری از باشگاه‌های ورزشی هنگام ثبت نام کارتی برای شما صادر می‌شود که همان کارت عضویت باشگاه است و تاریخ شروع ثبت نام و خاتمه ترم شما در آن ثبت شده است. در باشگاه‌های مدرن این کارت‌ها به صورت کارت‌های الکترونیکی صادر می‌شود و دستگاه‌هایی نیز وجود دارد که با قرار دادن کارت روبه‌روی صفحه نمایش دستگاه تعداد جلسات شما محاسبه می‌شود و بعد از اتمام دوره باید مجددا نسبت به ثبت نام و پرداخت شهریه اقدام کنید.

 

 

کلام آخر

باشگاه‌های ورزشی از جمله مکان‌هایی هستند که تجهیز و نگهداری آن‌ها پر هزینه است . اما به همان اندازه هم درآمدزا هستند. طبق آمارها قدرت مالی جهان ورزش رو به افزایش است و در قرن ۲۱ ورزش به یک فرهنگ جهانی تبدیل شده است. این موضوع اهمیت اجرای بهترین دکوراسیون باشگاه بدنسازی را دو چندان می‌کند. برای داشتن یک طراحی زیبا از دیزاینرهای خوب و با تجربه استفاده کنید تا نتیجه مطلوبی به دست آید.

 

 

دکوراسیون باشگاه بدنسازی لاکچری شماره 1

دکوراسیون باشگاه بدنسازی مدرن شماره 2

دکور باشگاه بدنسازی جدید شماره 3

دکور باشگاه بدنسازی لاکچری شماره 4

دکور باشگاه بدنسازی لاکچری شماره 5

دکوراسیون جدید باشگاه بدنسازی شماره 6

دکور باشگاه بدنسازی مدرن شماره 7

دکور لاکچری باشگاه بدنسازی شماره 8

دکوراسیون استاندارد باشگاه بدنسازی شماره 9

دیزاین باشگاه بدنسازی شماره 10

دکوراسیون مشکی باشگاه بدنسازی شماره 11

دیزاین آبی باشگاه بدنسازی شماره 12

دکور قرمز باشگاه بدنسازی شماره 13

دکوراسیون باشگاه بدنسازی خصوصی شماره 14

طراحی باشگاه بدنسازی شماره 15

طراحی لاکچری باشگاه بدنسازی شماره 16

دیزاین لاکچری باشگاه بدنسازی شماره 17

نمونه دکور باشگاه بدنسازی شماره 18

نمونه دکوراسیون باشگاه بدنسازی شماره 19

دکوراسیون داخلی باشگاه بدنسازی شماره 20

دکور داخلی باشگاه بدنسازی شماره 21

دیزاین داخلی باشگاه بدنسازی شماره 22

دیزاین بوفه باشگاه بدنسازی شماره 23

معماری داخلی باشگاه بدنسازی 24

دکوراسیون باشگاه بدنسازی کوچک 25

نور پردازی باشگاه بدنسازی 26

دکور مشکی باشگاه بدنسازی 27

دیزاین باشگاه بدنسازی ساحلی 28

طراحی داخلی باشگاه بدنسازی 29

طراحی قرمز باشگاه بدنسازی 30

دکوراسیون مشکی باشگاه بدنسازی 31

دکور لوکس Dark باشگاه بدنسازی 32

author-avatar

درباره تن آسا

فارغ‌التحصیل رشته‌ی تربیت‌بدنی و علاقه‌مند به نویسندگی و کمک به افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار در زمینه تناسب اندام را دارند.

6 نظر در “دکوراسیون باشگاه بدنسازی،+50 نمونه چشمگیر لاکچری

  1. علی اکبر یاراللهی گفت:

    خیلی عالی بود، ممنون از مقاله خوبتون.

    1. تن آسا گفت:

      متشکریم از دیدگاه شما.

  2. ژینا گفت:

    خیلی نمونه های جذابی گذاشته بودین خدا خیرتون بده.

    1. تن آسا گفت:

      متشکریم از دیدگاه شما.

  3. اشکان صفایی گفت:

    لطفا طرح های دیواری انگیزشی هم بزارید

    1. تن آسا گفت:

      به زودی یک پست جداگانه مخصوص طرح های ورزشی دیواری به سایت اضافه می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *