مطالب آموزشی بدنسازی

چند مورد از نکات حیاتی تمرین سر شانه بدنسازی

lazy چند مورد از نکات حیاتی تمرین سر شانه بدنسازی

سلام به شما همراهان عزیز؛ قرار است تا در این مقاله چند مورد از نکات حیاتی تمرین سر شانه بدنسازی را بگویم، پس تا انتها همراه ما باشید.

حرکات نشر

برای آغاز تمرینات شانه روش های مختلفی وجود دارد اغلب افراد با پرس سرشانه آغاز می کنند و دیگران با نشر، من به شخصه دوست دارم تمرین را با نشر آغاز کنم زیرا دوست دارم ماهیچه جلو ،جانب و خلفی سرشانه ها را از پیش خسته کنم. دلیل چنین کاری این است که زمانی که این ماهیچه ها گرم و شروع به انجام پرس سرشانه بکنید تمامی سه بخش سرشاه ها درگیر انجام حرکت پرس سرشانه و حرکت دادن وزنه می شوند.

 

سرشانه از جلوسرشانه از پشت

 

دو مرتبه تکرار می کنم تمرین بسیار سختی است تنها به این دلیل که باید تمرکز داشته باشید و آرنج ها باید وزنه را هدایت کنند یعنی آرنج ها همیشه باید از دست ها بالاتر باشند،دمبل ها در کنار بدن ، سینه بالا  و آرنج ها را تا محل شانه ها بالا ببرید اگر بالاتر ببرید سرکول ها درگیر خواهند شد. معمولا حدود 15 تکرار کافی است اما می توانید تا20 تکرار هم انجام دهید.

 

معمولا هر سه نوع نشر را باهم ترکیب می کنم ونشر از جلو را نیز انجام می دهم. برای آن که روی هر سه بخش سرشانه ها تمرین کنم فلای برعکس را نیز اضافه می کنم. به آرنج ها دقت داشته باشید چراکه آرنج ها همیشه وزنه را هدایت می کنند.

 

پرس شانه

همانطور که می دانید و همیشه می بینید که افراد پرس سرشانه از پشت را انجام می دهند و متوجه می شوید که پس از مدتی بیشتر افراد دیگر آن را انجام نمی دهند. چرا؟ به دلیل اسیب دیدگی چرا که تمرینی غیر طبیعی است و فشار زیادی به عضلات چرخاننده کتف وارد می کند.

 

چرا پرس سرشانه از جلو بهتر است؟ زیرا نوع حرکت ان طبیعی تر است و به شما اجازه می دهد پرس را با قدرت بیشتری انجام دهید و باعث افزایش حجم کلی شانه ها شده و به همین دلیل است که گرم کردن شانه ها را با نشر شروع کردم.

 

چرا پرس سرشانه از جلو

 

در تمرین بعدی آرنج ها را کمی به سمت جلو قرار دهید نباید زیاد جلو و یا در کنار بدن قرار گیرند. وزنه را بالا برده و تا چانه پایین بیاورید سپس به سمت بالا پرس کنید.

 

این نکات مورد علاقه من برای شانه ها بودند تا بدون هرگونه آسیب دیدگی آن ها را رشد دهید. ازتوجه شما متشکرم.

author-avatar

درباره تن آسا

فارغ‌التحصیل رشته‌ی تربیت‌بدنی و علاقه‌مند به نویسندگی و کمک به افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار در زمینه تناسب اندام را دارند.

4 نظر در “چند مورد از نکات حیاتی تمرین سر شانه بدنسازی

  1. رامین گفت:

    با تشکر …

    1. تن آسا گفت:

      ممنون از توجه شما

  2. مهدی گفت:

    امتحان میکنم اگر خوب واقع شد واقعا ممنونم چون سرشانم بسیار ضعیف است

    1. تن آسا گفت:

      تمامی نکات گفته شده را به دقت اجرا کنید، حتما متوجه تغییرات می شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *