مطالب آموزشی بدنسازی

قانون 3 از 10 قانون مهم عضله سازی[کاهش وزن | لاغری]

کاهش وزن _ لاغری

سلام به همه دوستان تن آسا قرار است در این مقاله به سومین قانون از ده قانون عضله سازی بپردازیم، پس لطفا تا انتها همراه ما باشید.  این مورد “برای کاهش وزن ورزش کنید” نام دارد. نکته اصلی ما در “برای کاهش وزن ورزش کنید ” بازنگری تمرینات هوازی است.

 

تمرینات هوازی که با تردمیل، دوچرخه یا دویدن انجام می شوند، به گونه ای برای بسیاری ، روش اصلی برای افزایش حجم ماهیچه ها بوده است. به این دلیل که این افراد احساس می کنند همزمان با انجام چربی سوزی ماهیچه های آن ها بیشتر و بهتر نمایان می شوند و در نتیجه ظاهری ماهیچه ای پیدا می کنند.

 

تمرینات هوازی که با تردمیل، دوچرخه

 

سوال این است آیا راهی هوشمندانه تر برای انجام تمرینات هوازی وجود دارد که به شما کمک کند سریع تر چربی سوزی کنید؟ و همچنین به فرایند ماهیچه سازی کمک کند ویا به آن سرعت ببخشد؟

 

پاسخ بله است و به این نوع ، تمرینات متناوب با شدت بالا می گویند. برای بسیاری تمرینات متناوب با شدت بالا ممکن است مفهومی جدید باشد. اما بسیاری از ما تا به امروز  تمرینات هوازی بسیاری با تردمیل یا دوچرخه را با شدت پایین انجام داده ایم.

 

بنابراین در تمرینات متناوب شدت بالا باید تمرین خود را با نسبت چهار به یک آغاز کنید. منظور از چهار مدت زمان استراحت و منظور از یک مدت زمان تمرین با شدت بالا است. بنابراین می توانید به مدت 15 الی 30 ثانیه بدوید و بلافاصله چهار برابر آن مدت زمان استراحت کنید سپس دو مرتبه تکرار کنید و این چرخه را 5 تا 10 مرتبه تکرار کنید . ممکن است حس کنید تنها 5 دوره از این چرخه را می توانید انجام دهید اما پس از مدتی ممکن است  تا 10 دوره را نیز بتوانید انجام دهید و همانطور که چند هفته این سبک تمرینات را انجام می دهید می توانید نسبت را کمتر کنید. بنابراین به جای نسبت چهار به یک می توانید نسبت دو به یک را رعایت کنید. منظور از دو مدت زمان استراحت و منظور از یک مدت زمان تمرین با شدت بالا است.

 

تمرینات متناوب

 

در این نوع تمرین فیبر های ماهیچه ای که هوازی هستند را درگیر خواهید کرد اما همچنین فیبر های ماهیچه ای بیشتری را درگیر خواهید کرد که بی هوازی هستند و به گونه ای طراحی شده اند که سطح بالاتری از نیرو را تولید کنند که به شما کمک می کنند بتوانید بدوید و یا چرخه تمرینات با شدت بالا با دوچرخه را انجام دهید و همانطور که بر روی فیبر های ماهیچه ای با شدت بالا تمرین می کنید آن ها سریع تر از دیگر فیبر ها رشد می کنند.

 

بنابراین در تمرینات متناوب با شدت بالا این امکان وجود دارد که به رشد ماهیچه که در نتیجه تمرینات با وزنه است نیز کمک کنید.

author-avatar

درباره تن آسا

فارغ‌التحصیل رشته‌ی تربیت‌بدنی و علاقه‌مند به نویسندگی و کمک به افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار در زمینه تناسب اندام را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *