مطالب آموزشی بدنسازی

چند نکته طلایی برای تمرین ماهیچه سینه در بدنسازی

تمرین ماهیچه سینه در بدنسازی

سلام به شما عزیزان؛ قصد دارم در این مقاله چند نکته طلایی برای تمرین ماهیچه سینه در بدنسازی را آموزش دهم. پس لطفا تا انتها همراه من باشید.

پرس سینه هالتر

 

به یاد داشته باشید استفاده از هالتر دلیل شماره یک آسیب های ناحیه سینه است. پیش خستگی یک روش برای جلوگیری از آسیب دیدگی است. و نحوه عملکرد پیش خستگی اینگونه است که با قفسه سینه دمبل سپس قفسه بالاسینه دمبل نمرین خود را شروع می کنید. به طور معمول 3تا4 ست انجام می دهم. دو مرتبه تکرار می کنم تعداد تکرار ها زیاد هستند تا ماهیچه را از پیش خسته کنیم . ماهیچه سینه کشش پیدا کرده و فشار خون در آن زیاد شود تا پس از آن بتوانیم با قدرت تمام پرس سینه انجام دهیم.

 

پرس سینه دمبل

 

دراز می کشم و دمبل ها را بالا می برم اما اجازه نمی دهم دمبل ها به هم برخورد کنند و سینه را منقبض می کنم و وزنه ها را از بغل تا جایی پایین می برم که احساس کشش کنم و تا جایی وزنه را بالا می برم که بتوانم ماهیچه سینه را منقبض کنم هیچ وقت اجازه نمی دهم ارنج ها بیش از حد پایین بروند. در قفسه سینه اگر اجازه دهید آرنج ها بیش از حد پایین بروند دیگر قفسه نیست بلکه پرس سینه دمبل است. در این حال ماهیچه سینه گرم شده است و خون در ماهیچه جریان پیدا کرده و ماهیچه از پیش خسته شده است دیگر آماده انجام حرکتی قدرتی که پرس سینه هالتر است هستید.

 

تمرین مورد علاقه همه! در این تمرین باید به بازه حرکت بسیار دقت کنید چرا که برخی افراد هالتر را بیش از حد پایین می برند و آرنج ها در کنار بدن کاملا باز هستند.

 

پرس سینه هالتر حرکت قدرتی

 

دوباره تکرار می کنم پرس سینه هالتر حرکت قدرتی است و باید از وزنه سنگین تری استفاده کنید تا ماهیچه سینه را بسازید. بنابراین زاوه آرنج ها بسیار مهم است. زمانی که آرنج ها کمی به سمت جانب زاویه داشته باشند باعث می شود قدرت ماهیچه سینه بیشتر شود. به همین دلیل است که هر چقدر آرنج ها بسته تر باشند قدرت شما نیز بیشتر می شود.

 

بسیار خب بیایید شروع کنیم و دوباره تکرار می کنم در بخش مثبت تکرار، هالتر را بالا برده و بدون قفل کردن آرنج ماهیچه را منقبض کنید. در بالاترین نقطه ماهیچه سینه را منقبض کنید.

 

بسیار خب این به عنوان آخرین نکته برای سینه این است که دستگاه قفسه سینه به خاطر داشته باشید در بالاترین نقطه نباید دسته ها به هم برخورد کنند بلکه باید سینه را منقبض کنید. هر چقدر بیشتر ماهیچه را منقبض کنید فشار بیشتری به آن وارد می شود. فشار دائم روی ماهیچه باعث شکل گیری بهتر سینه خواهد شد.

 

این ها نکات مورد علاقه من برای سینه بودند. دو مرتبه تکرار می کنمم تکنیک هایی بودند برای جلوگیری از آسیب دیدگی و فرم بهتر برای ایجاد حجم در ماهیچه.

author-avatar

درباره تن آسا

فارغ‌التحصیل رشته‌ی تربیت‌بدنی و علاقه‌مند به نویسندگی و کمک به افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار در زمینه تناسب اندام را دارند.

4 نظر در “چند نکته طلایی برای تمرین ماهیچه سینه در بدنسازی

  1. محیدیکتا گفت:

    بسیارعالی و کاربردی ست

  2. رامین گفت:

    سلام. ممنون از سایت خوب شما در خصوص نکات بسیار خوب ورزش بدنسازی…

  3. jk گفت:

    این حرکات بیشتر سنتی هستند برای سطح تمرین برای میتدی هاست هیچ کدام از تمرینات با 1Rmmیا5Rmدر بیشتر مقالات روی سنگین رفتن تاکید ندارد ند ونتایج مقالات به محکمی در سنگین رفتن پرس سینه تاکید ندارند

  4. من که از سنگ میام سبک چون با عقل و قدرت بدن جور در نمی یاد از سبک بری حرکت سنگین
    این واقعا تنها نکته اش که خوب گفت هميشه گرم کردن یادتون نره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *