مطالب آموزشی بدنسازی

3 نوع ورزش آسان برای لاغری سریع ((برای مربیان))

ورزش آسان برای لاغری

در مسیر لاغری خود چقدر به ورزش اهمیت می دهید؟ در هر رژیم لاغری، اصولا ورزش به عنوان یک آیتم مهم وجود دارد، به این علت که ورزش هم می تواند باعث افزایش سوخت و ساز بدن شود، هم ترشح هورمون های شادی بخش را افزایش می دهد و هم باعث کالری سوزی می شود. در روند لاغری در مورد ورزش چند نکته حائز اهمیت است که به آن ها اشار می کنیم.

 

مردم بر این باور هستند که تا سختی نکشند به جایی نمی رسند، که در واقع این موضوع اشتباه است. ما درمورد ورزش در رژیم های لاغری تاکیدمان بر این موضوع است که حتما ورزشی را انتخاب کنید که از آن لذت ببرید؛ الزاما پیاده روی و یا تردمیل نیست که لغری را به ارمغان می آورد. شما باید ورزش های متنوعی انجام دهید تا متوجه شوید با کدامیک سازگار تر هستید، از کدامیک بیشتر لذت می برید و کدامیک انرژی بیشتری به شما می دهد.

 

درمورد 3 نوع ورزش آسان برای لاغری توضیح مختصری می دهیم:

 

1_ ورزش هایی مثل پیاده روی

 

ورزش هایی مثل پیاده روی

 

این ورزش ها بیشتر برای افرادی که محدودیت حرکتی دارند و مشکلات مفاصلی دارند، پیاده روی در سطوح صاف می تواند یک آیتم و ورزش مناسب در راستای لاغری باشد که کمک می کند سوخت و ساز افزایش پیدا کرده و در نتیجه کالری سوزی اتفاق بیوفتد. در کنار پیاده روی ورزش های هیت نیز مناسب هستند.

 

2_ ورزش های هیت

 

ورزش های هیت

 

ورزش هایی هستند که بازه ی ورزشی شما را به چند بازه تقسیم می کنند. یک دوره و سیکلِ 60 تا 90 ثانیه ای، ورزش شدید و پس از آن 20 ثانیه استراحت، که دائما تکرار می شود. در واقع این ورزش ها بسیار کمک می کنند به افزایش سوخت و ساز و کاهش چربی های دور شکم. این ورزش ها معمولا ورزش هایی هستند که می توانید در فضا های محدود هم انجامشان دهید و به تجهیزات خاصی نیاز ندارند. در واقع ورزش های هیت محدودیت های شما برای ورزش کردن را برطرف می کنند. پس ورزش های هیت یکی از مناسب ترین ورزش ها برای کاهش وزن هستند.

 

ورزش های مقاومتی

 

ورزش های مقاومتی

 

ورزش هاییی که در حین انجام آن وزنه برداشته می شود، یا وزن خود ورزشکار تحمل می شود. این ورزش ها بسیار به سوخت و ساز بدن و همچنین افزایش ضربان قلب کمک می کنند. شما حتی می توانید ترکیبی از این ورزش ها را در راستای لاغری انجام دهید.

 

در هر حال پیشنهاد ما این است که همه این ورزش ها را امتحان کنید تا بتوانید متناسب ترین و سازگار ترین ورزش با خودتان را انتخاب کنید چرا که ما انتظار داریم در طول دوره لاغری و ورزش، حتما برنامه ورزشی منظمی داشته باشید و ما شاهد روند کاهش وزن شما باشیم. فراموش نکنید، نظم و مداومت زمانی اتفاق می افتد که شما آن کار را دوست داشته باشید. بنابراین در انتخاب ورزش خود دقت کنید، بگردید تا ورزش مورد علاقه ی خود را انتخاب کنید.

 

یکی از پیشنهاد های ما این است که اگر امکان رفتن به سالن های ورزشی را ندارید، حتما با خرید دستگاه بدنسازی خانگی و به همراه ویدیو های آموزشی ورزشی ورزش کنید. ویدیو های ورزشی زیادی وجود دارند که انرژی و انگیزه ورزش کردن را به خوبی به شما منتقل می کنند.

author-avatar

درباره تن آسا

فارغ‌التحصیل رشته‌ی تربیت‌بدنی و علاقه‌مند به نویسندگی و کمک به افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار در زمینه تناسب اندام را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *