مطالب آموزشی باشگاه بدنسازی

مقاله برتر تشخیص بهترین تجهیزات بدنسازی + عکس

مقاله برتر تشخیص بهترین تجهیزات بدنسازی + عکس

هنگامی که صحبت از تجهیزات بدنسازی می شود، معمولاً یک اصطلاح کلی برای دستگاه بدنسازی، میله هالتر، دمبل ها، صفحه هالتر، انواع نیمکت و غیره است. با توروم موجود تهیه هر یک از آنها احتمالاً هزینه زیادی دارد، اما تشخیص بهترین تجهیزات بدنسازی واقعی دشوار است. اگر شما دانش فنی ندارید ما در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد.

 

در این مقاله برتر تشخیص بهترین تجهیزات بدنسازی + عکس، ما به شما نشان خواهیم داد:

  • وقتی صحبت از طراحی، اصالت، زاویه حرکت، مواد، نوع عملکرد و نکات تکمیلی در مورد تجهیزات به میان می‌آید، باید روی چه چیزی تمرکز کنید.
  • تجزیه و تحلیل دقیق از لوله ها، اتصالات، کابل ها، بلبرینگ، ایمنی و ظاهر دستگاه.
  • فرآیند کلی تولید و فهرستی از تولیدکنندگان برتر.

 

ما به داخل کارخانه ها رفته‌ایم و با طراحان و کارگران که تجربه چندین ساله در ساخت تجهیزات بدنسازی را دارند مصاحبه کرده ایم، تا تمامی نکات فنی که برای تشخیص تجهیزات بدنسازی با کیفیت را نیاز دارید را یاد بگیرید. ما به شما این اطمینان را می دهیم که این مقاله برترین مقاله در این زمینه است.

 

 

1ـ طراحی 

در مورد طراحی تجهیزات تناسب اندام تجاری ، از 2 جنبه زیر تحلیل خواهیم کرد:

  1. اصالت
  2. زاویه حرکت

 

اصالت

اصالت

اکثر خریداران تجهیزات سالن بدنسازی در اولین قدم به دنبال تجهیزاتی هستند که کیفیت قابل قبولی داشته باشند و دومین قدم به دنبال بهترین قیمت هستند. اغلب نگرانی کمی وجود دارد که آیا تجهیزات طراحی اصلی دارند یا خیر. با این حال، اصالت طراحی قطعات تجهیزات هنگام انتخاب یک دستگاه بدنسازی ایده آل از فاکتور استحکام بسیار مهم تر است.

 

منظور از اصالت طراحی چیست؟

منظور ما این نیست که تجهیزات باید عملکردهای جدیدی داشته باشند که مردم هرگز در هیچ دستگاه تناسب اندام دیگری ندیده اند. تئوری های اصلی تناسب اندام که در مکانیک، ارگونومی، مهندسی مکانیک و علم مواد پایه گذاری شده اند، حکم می کنند که عملکردها و ساختارهای اصلی باید مشابه باشند.

 

اصالت در جزئیات ظاهر یا ترکیب منحصر به فرد ویژگی ها به وجود می آید. عرضه‌کننده‌ای که مایل به صرف زمان و هزینه برای اصالت است، قابل اعتمادتر است و کیفیت بالاتری نسبت به یک شرکت کپی و چسباندن دارد که افراد را برای جمع‌آوری داده‌های فیزیکی هر قطعه از تجهیزات به سالن ورزشی میفرستند تا بتوانند نمونه کپی از قطعه اصلی بسازند.

 

تن آسا فقط تجهیزات 100% اورجینال تولید می کند. در اینجا یکی از نمودارهای طراحی محصول ما آمده است: دستگاه روئینگ

 

نکته شماره 1

بررسی کنید که آیا شرکت مرکز تحقیق و توسعه برای طراحی استحکام تجهیزات خود دارد یا خیر. با طراحان در مورد مفاهیم طراحی خاص خود ارتباط برقرار کنید.

 

 

زاویه حرکت

زاویه حرکت قطعات مهم ترین ویژگی آنها است. این قسمت بسیار مهم است به این دلیل که ایمنی و تجربه کلی کاربر را تعیین می کند. در واقع مسیر حرکت روح دستگاه بدنسازی کابلی است. زاویه حرکت ایده‌آل، زاویه است که بدون فشار بر قسمت ها دیگر و به آسانی حرکت کند. همچنین می تواند از آسیب های تمرینی جلوگیری کند و تمرکز کامل تلاش را روی عضله هدف قرار دهد. بنابراین، هنگامی که به دنبال تجهیزات بدنسازی هستید، آیا می دانید شاخص بهترین کیفیت تجهیزات باشگاه چیست؟

 

مربیان ورزشی و ورزشکاران حرفه ای به طور غریزی قادرند زاویه حرکت را هنگام استفاده از تجهیزات قضاوت کنند. آنها با احساس خواهند فهمید که آیا زاویه حرکت ایده آل است یا خیر. خریداران با تجربه کمتر برای تعیین زاویه حرکت ایده آل باید روی عوامل دیگر تمرکز کنند.

 

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام بازدید از کارخانه تامین کننده روی آنها تمرکز کنید:

 

 

نکته شماره 2

با طراح تحقیق و توسعه کارخانه صحبت کنید. زمانی که با آنها در مورد مباحث تخصصی صحبت کنید متوجه خواهید شد که آیا واقعا متخصص طراحی یک دستگاه استاندارد هستند یا فقط یک فرد تجربی هستند. 

 

نکته شماره 3

حتما خودتان دستگاه های نمونه را تست کرده و نکاتی مدنظر خود را ارزیابی کنید. آیا این دستگاه عضله را خوب منقبض می کند یا خیر. آیا هنگام کار با دستگاه به سایر عضلات شما هم فشار وارد می شود یا فقط بر روی عضله هدف تمرکز دارد؟ برای تجهیزات همگرا و واگرا، تأیید کنید که آیا تجربه اوج انقباض وجود دارد یا خیر.

 

دستگاه پرس سرشانه همگرا مدل LAND 176دستگاه کابلی زیر بغل عمود LAND 122

 

 

2ـ کیفیت مواد اولیه

تجهیزات بدنسازی باید بتوانند در مقابل ضربه و  استفاده طولانی مدت مقاوم باشند. باید محکم، بادوام، ایمن و از نظر زیبایی طراحی دلپذیر باشد. این موارد فقط با استفاده از مواد اولی به کیفیت امکانپذیر است. بنابراین، هنگام در نظر گرفتن تجهیزات باشگاه، مهم ترین تجهیزات در یک باشگاه چیست؟

  • لوله
  • اتصالات
  • صندلی
  • اجزاء

 

روکش مناسب روی یک قطعه تجهیزات باعث می شود که عالی به نظر می رسد و در عین حال ما به این نتیجه برسیم که استحکام و دوام دارد. با این حال، تشخیص دهیم که یک قطعه از تجهیزات با نگاه کردن به سطح آن چقدر خوب است، دشوار است. شما باید عملیات پایانی کار بر روی دستگاه را بررسی کنید.

 

 

2 راه برای اینکه بتوانیم درست تشخیص بدهیم:

سندبلاست بهترین راه برای آماده سازی سطوح دستگاه قبل از مراحل پایانی اتمام کار است و نسبت به فسفاته کردن بهتر است چون که به محیط زیست آسیب نمی رساند. کیفیت سندبلاست بستگی به مدت زمان صرف شده دارد. هر چه بیشتر طول بکشد، دقیق تر است.

 

تن آسا یک تولید کننده دوستدار محیط زیست است، بنابراین به جای فسفاته کردن سطوح از سندبلاست استفاده می کند.

 

هنگام سندبلاست کردن امکان دارد مقداری ماسه از طریق سوراخ های پیچ وارد لوله شود. بنابراین پس از سندبلاست، باید بررسی کرد که آیا ماسه در داخل لوله باقی مانده است یا خیر. بعضی از کارخانه ها برای جلوگیری از این مشکل، سوراخ هایی در لوله ایجاد می کنند تا بتوان ماسه و شن باقی مانده را تخلیه کرد.

 

 

مرحله 2: پوشش پودری

قیمت پودر از 50.000 تا 100.000 تومان در هر کیلوگرم متغیر است. بدیهی است که کیفیت آن پودر نیز بسیار متفاوت خواهد بود. تعیین کیفیت پودر استفاده شده از روی ظاهر نهایی دستگاه دشوار است. کیفیت با توجه به وضعیت سایش، سطح محو شدن و زنگ زدگی شش ماه پس از خرید خود را ثابت می کند.

 

 

نکته شماره 4

در مورد روش های اجرا رنگ پودری بر روی سطح اطلاعات داشته باشید.

 

نکته شماره 5

بررسی کنید که آیا سطح محصولات در هنگام لمس با دست صاف است یا خیر.

 

نکته شماره 6

اگر شرایط اجازه می دهد، یک جسم فلزی سخت مانند کلید را بردارید و سطح تجهیزات را خراش دهید تا چسبندگی و ضخامت پوشش سطح مشخص شود.

 

 

لوله

قاب اصلی اکثر تجهیزات ورزشی از لوله ساخته خواهد شد. استحکام و دوام دستگاه تا حد زیادی با کیفیت لوله کشی تعیین می شود.

لوله ها اشکال مختلفی دارند که رایج ترین آنها عبارتند از:

  • لوله نیمه بیضوی
  • لوله بیضی تخت
  • لوله دایره ای
  • لوله مستطیلی
  • لوله T شکل

اصالت

 

نکته شماره 7

از کارخانه تولید کننده بپرسید که از چه نوع فولاد استانداردی برای ساخت تجهیزات بدنسازی استفاده می کنند. در آمریکا، لوله های تجهیزات تناسب اندام باید با فولاد استاندارد Q235 را ساخته شوند. این یک شکل از فولاد کم کربن با پلاستیسیته، استحکام و جوش پذیری خوب و همچنین درجه بالایی از استحکام و خواص سرد شکل است.

و بله، شرکت تولید کننده بهترین تجهیزات بدنسازی ایرانی از فولاد Q235 برای ساخت هر قطعه محصولات خود استفاده می کند.

 

نکته شماره 8

وقتی صحبت از اندازه لوله می شود، برای طول و عرض لوله قاب باید از 40 میلی متر در 80 میلی متر و بالاتر استفاده کنید. ضخامت لوله ایده آل باید 3.0 میلی متر باشد، اگرچه بسیاری از سازندگان تجهیزات تناسب اندام از 1.8-2.5 میلی متر استفاده می کنند و ادعا می کنند که بسیار قوی است. با این حال، طبق استاندارد ASTM F1250 ایالات متحده، ضخامت لوله برای تجهیزات تناسب اندام تجاری باید 3.0 میلی متر و بالاتر باشد.

تن آسا اصرار دارد که از لوله با ضخامت 3 میلی متر به عنوان ماده اولیه استفاده کند و طول و عرض لوله قاب همه بالاتر از 40 میلی متر در 80 میلی متر است. مطالعات نشان می دهد که استحکام لوله 3.0 میلی متری بیش از 2 تا 3 برابر لوله 2.5 میلی متری است.

 

نکته شماره 9

بهتر است تولیدکننده ای را انتخاب کنید که برای تولید تجهیزات بدنسازی خود از روش خم کردن لوله استفاده می کند تا برش و جوشکاری. تکنولوژی خم کردن مقاومت و استحکام لوله بالاتر را فراهم می کند. لوله خم شده نیز قوی تر و بادوام تر است. لوله خم شده همچنین از فرورفتگی چین و چروک و تغییر سایز ناگهانی جلوگیری می کند.

 

نکته شماره 10

هنگام بررسی ضخامت استاندارد لوله 3.0 میلی متر، ضخامت لوله خام را به جای لوله رنگ شده اندازه گیری کنید. برخی از کارخانه ها با اندازه گیری ضخامت لوله پس از رنگ آمیزی و پوشش، مشتریان را فریب می دهند.

 

 

اتصالات

حتی اگر ترجیح شما تجهیزاتی است که با روش خم شدن لوله ساخته شده باشند، این یک هوشمندی است. باید بدانید که یک دستگاه که با روش برش و جوشکاری برای اتصال بخش های مختلف تجهیزات ساخته شده باشد شکستگی در این محصول اجتناب ناپذیر است. این اتصالات همچنین نقش اساسی در عملکرد کلی دستگاه دارند. کمی بی احتیاطی منجر به حوادث ایمنی جدی می شود.

 

 

نکته شماره 11

روش های اتصالات لوله ها را از مسئول فروش یا مدیر واحد تولیدی کارخانه بپرسید.

 

نکته شماره 12

ضخامت صفحه اتصال و استحکام پیچ را بررسی کنید. آنها باید از پیچ ها و واشرهایی با مقاومت بالا استفاده کنند. سطح مقاومت پیچ روی آن نوشته می شود. هر چه بالاتر، بهتر

تن آسا از روش اتصال چندگانه استفاده می کند: اتصال فلنجی برای پایدارتر کردن اتصالات.

اتصال فلنجی 

 

صندلی

اولین تماس ورزشکار با دستگاه معمولاً صندلی است. اگر سطح صندلی ترک خورده باشد، به ورزشکار حس بدی منتقل می شود. یک صندلی با ظاهر بد همچنین باعث حواس پرتی می شود که توجه ورزشکار هنگام تمرین منحرف شود.

یک صندلی چهار قسمت دارد:

  • فوم
  • روکش
  • صفحه پشتیبانی
  • دستگیر تنظیم

 

دو ماده اصلی برای به پر کردن در ساخت صندلی و تکیه گاه وجود دارد به نام های فوم و اسفنج. اسفناج به علت موادی که تولید می شود نسبت به فوم ها مقاومت کمتری دارد و به مرور زمان نازکتر می شود. بنابراین هنگام خرید دستگاه باید توجه داشته باشید که از چه موادی برای پر کردن استفاده شده است.

 

فوم با چگالی بالا احساس راحتی بیشتری به ورزشکاران می دهد و همچنین از دوام بیشتری برخوردارد. کیفیت های مختلفی از فوم با چگالی بالا وجود دارد. به طور کلی، فوم‌های پلی اورتان برای استفاده تجاری استفاده می شود، در حالی که فوم لاستیکی عمدتا برای مصارف خانگی استفاده می شود.

 

با این حال، فوم‌های پلی اورتان با چگالی بالا همیشه راه حل ایده آل نیست. هنگامی که تولید کنندگان قصد تولید صندلی فقط برای یک دستگاه خاص یا دستگاه های بسیار کمی را داشته باشند (در مقایسه با انواع صندلی های جهانی که می توانند برای بسیاری از تجهیزات استفاده شود)، تولید کنندگان برای صرفه جویی در هزینه، از اسفنج ها برای پر کردن استفاده خواهد کرد.

 

فوم‌های پلی اورتان با چگالی بالا معمولاً هنگام فرم دهی نیاز به یک قالب گران قیمت با دقت بالا است. اسفنج ها معمولاً برای تخته آهنی یا تخته سه لا جهت پر کردن صندلی مطابقت دارد که نیازی به قالب پرهزینه ندارد.

 

پلی اورتان با چگالی بالا مقاله برتر تشخیص بهترین تجهیزات بدنسازی + عکس

 

نکته شماره 13

صندلی را محکم با انگشت شست خود فشار دهید یا از ابزار خاصی برای اندازه گیری سطح تراکم آن استفاده کنید. هر چه چگالی بیشتر باشد، کیفیت بهتری دارد.

 

 

روکش

وقتی صحبت از پوشش صندلی های تجهیزات بدنسازی می شود، چرم های مصنوعی به چرم طبیعی ترجیح داده می شود. دو نوع اصلی چرم مصنوعی عبارتند از:

  1. چرم مصنوعی PU یا پلی اورتان
  2. چرم مصنوعی پلی وینیل کلراید PVC

 

بیایید مزایا و معایب این دو روکش را باهم ببینیم:

 

نوع روکشمزایامعایب
  • چرم مصنوعی PU یا پلی اورتان
سخت بادوام ضد آب تر و مقاوم تر در برابر سایشبوی بد
  • چرم مصنوعی پلی وینیل کلراید PVC
انعطاف پذیرتر تنفس پذیری بالاتردوام کمتر

اخیراً نوع جدیدی از چرم PU تولید شده است که مزایای PVC و PU را با هم ترکیب می کند. با این حال، گرانتر از چرم معمولی PU و چرم PVC است.

 

 

چرم PU

 

نکته شماره 14

روکش ها را بررسی کنید که آیا بوی تند می دهد یا خیر.

 

نکته شماره 15

سطح را با دست لمس کنید و حس نرمی را متوجه شوید.

 

نکته شماره 16

تراکم سطح برش / کناری را مشاهده کنید و روزنه های آن (سوراخ های کوچک روی سطح چرم) را بررسی کنید. هر چه روزنه ها بیشتر باشد، چگالی و کیفیت چرم کمتر می شود.

 

نکته شماره 17

 هر چه ضخیم تر، بهتر است.

 

 

3 نوع اصلی صفحه تکیه وجود دارد:

  1. پلاستیک (پلیمر ABS)
  2. تخته آهنی
  3. تخته سه لا

پلاستیک ساخته شده با پلیمر ABS بهترین کیفیت را دارد. با فوم PU با چگالی بالا مطابقت دارد. تخته آهن و تخته سه لا معمولاً با اسفنج ها مطابقت دارند. صفحات تکیه گاه پلاستیکی ABS با قالبی با دقت بالا ساخته می شوند که بسیار گران است. همچنین شکاف قیمتی قابل توجهی بین این سه مورد وجود دارد. اکثر کارخانه های تناسب اندام فقط یک یا دو مجموعه قالب برای تولید صفحه پشتیبانی ABS در اندازه یکسان دارند.

صفحه تکیه گاه یا پشتیبان دستگاه بدنسازی تا حد زیادی می تواند راحتی و عمر مفید صندلی را تعیین کند.

صفحه پشتیبان دستگاه بدنسازی

 

نکته شماره 18

نوع صفحه تکیه استفاده شده را بررسی کنید. به طور کلی، ABS بهتر از تخته آهنی و تخته سه لا است.

 

نکته شماره 19

تطابق بین روکش و صفحه تکیه گاه را بررسی کنید.

 

 

تنظیم کننده ارتفاع:

تنظیم کننده ارتفاع صندلی باید برای استفاده آسان و پایدار باشد تا اطمینان حاصل شود که در حین کار به خوبی عمل می کند. مدل های زیادی از روش تنظیم وجود دارد. جدیدترین و محبوب ترین طراحی تنظیم صندلی، تنظیم چهار ضلعی (نشان داده شده در زیر) است که بسیار پایدار، از نظر فنی سالم و از نظر زیبایی شناسی جذاب است.

تنظیم کننده ارتفاع صندلی دستگاه بدنسازیتنظیم کننده ارتفاع تجهیزات بدنسازی

 

نکته شماره 20

صندلی را چندین بار تنظیم کنید تا متوجه شوید که آیا استفاده از آن آسان است یا خیر. پس از تنظیم صندلی، روی آن بنشینید و تکان دهید تا پایداری آن را آزمایش کنید.

 

 

قطعات

 

قرقره

برای تجهیزاتی که ممکن است نیاز به استفاده از قرقره در محیط های تحت فشار داشته باشند، از آلومینیوم و فولاد استفاده می شود زیرا در برابر دما، به ویژه فولاد، مقاومت بیشتری دارند. با این حال، در صنعت تجهیزات تناسب اندام، اغلب چنین شرایط دمایی شدید وجود ندارد. بنابراین اکثر تامین کنندگان پلاستیک را به عنوان مواد اولیه انتخاب می کنند.

 

ما در تن آسا پس از تست های متعدد، متوجه شدیم که پلاستیک های ABS بهترین ماده برای قرقره ها هستند. هزینه آن نسبت به سایر مواد بیشتر است. با این حال، ویژگی‌های آن به آن استحکام بالا کمک می کند و روان تر عمل می‌کند. علاوه بر این، هیچ یک از زنگ های اکسید کننده ای که ممکن است در فولاد یا آلومینیوم ایجاد شود وجود نخواهد داشت.

قرقره دستگاه بدنسازی

 

نکته شماره 21

جنس مواد تجهیزات مورد استفاده را بررسی کنید و مناسب بودن آن را ارزیابی کنید.

 

نکته شماره 22

قرقره را بچرخانید و به لرزش آن توجه کنید.

 

 

کابل

تجهیزات با پین حاوی کابل های سیمی خواهند بود. اینها به راحتی آسیب می بینند. کیفیت کابل تا حد زیادی ایمنی این دستگاه را تعیین می کند. اگر کابل به طور ناگهانی در حین ورزش قطع شود، ممکن است کاربر آسیب ببیند. ISO بیان می کند که “کابل باید دارای ضریب ایمنی در برابر شکستگی 6 برابر حداکثر کشش ممکن باشد.”

 

نکته شماره 23

ضخامت کابل را بررسی کنید هرچه ضخیم تر باشد، محکم تر و ایمن تر خواهد بود (استاندارد تجاری 6 میلی متر است).

 

نکته شماره 24

استانداردهای استفاده خانگی و تجاری متفاوت است. به طور کلی، الزامات برای استفاده تجاری باید بسیار بیشتر از استفاده خانگی باشد. اگر برای استفاده تجاری خرید می کنید، هرگز توسط تولید کنندگانی که مواد مصرف خانگی را روی تجهیزات تجاری خود استفاده می کنند، فریب نخورید.

 

نکته شماره 25

در مورد حداکثر ظرفیت تحمل وزن بپرسید. همچنین بخواهید که گزارش تست تحمل وزنه را ببینید. این به شما می گوید که کابل ها چقدر دوام خواهند داشت.

 

 

یاتاقان

یاتاقان یک جزء مکانیکی است که وظیفه آن پشتیبانی از یک قطعه چرخان است. به یک عنصر اجازه می دهد تا نسبت به دیگری بچرخد. بلبرینگ ها قطعاتی با دقت بالا هستند که به تجهیزات اجازه می دهند با حمل بارهای قابل توجه با سرعت های مختلف کار کنند. آنها باید بسیار دقیق و بادوام باشند.

 

یاتاقان همچنین باید بتواند با سرعت بالا با کمترین صدا و لرزش کار کند. بنابراین، هنگام در نظر گرفتن مواردی که هنگام خرید تجهیزات باشگاه باید به آن توجه کنید، کیفیت بلبرینگ یک عامل مهم است که باید در نظر گرفته شود.

 

یاتاقان دستگاه تناسب اندام

 

 

 

3ـ ایمنی

اول ایمنی

 

ایمنی تجهیزات تناسب اندام در باشگاه شما یک توصیه جدی است. در اینجا ویژگی های کلیدی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد:

 

نکته شماره 26

بررسی کنید که آیا گواهی ISO20957 برای دستگاه وجود دارد یا خیر . این گواهی نشان می دهد که تجهیزات از سازمان بین المللی استاندارد عبور کرده است. اگر چنین گواهینامه ای وجود ندارد، هیچ تجهیزاتی را از آن تامین کننده خریداری نکنید.

 

نکته شماره 27

پایداری: سعی کنید دستگاه دارای پین را فشار دهید تا پایداری آن را بررسی کنید. در چنین دستگاه هایی به عنوان آخرین بار، حداکثر وزن را انتخاب کنید و سپس ناگهان دسته را رها کنید تا ببینید آیا دستگاه هنوز سالم است یا خیر.

 

نکته شماره 28

ساختار کلی: بررسی کنید که هیچ برآمدگی از دستگاه وجود نداشته باشد که بتواند به اعضای شما آسیب برساند.

 

نکته شماره 29

وزن خالص دستگاه: کمترین وزنه را انتخاب کنید. هر چه وزن خالص دستگاه سنگین تر باشد، دستگاه استوارتر خواهد بود.

 

نکته شماره 30

لبه‌ها و گوشه‌های سطحی: اینها باید شعاع r ≥ 2.5 میلی‌متر داشته باشند، عاری از سوراخ باشند و دارای طراحی گرد باشند تا از اعضا در برابر آسیب محافظت کنند.

 

 

4ـ ظاهر

اعضای باشگاه شما باید تحت تاثیر ظاهر تجهیزات شما قرار بگیرند. محبوب ترین ویژگی های طراحی زیبایی شناسی در حال حاضر عبارتند از:

 

پوشش ظاهر دستگاه

پوشش کامل:

دستگاه بدنسازی طرح جدید

 

پوشش نیمه:

دستگاه بدنسازی طرح قدیم

 

 

سبک لوله:

لوله‌کشی مستطیلی در دهه‌های گذشته محبوب بود، همانطور که برند Cybex با این سبک محبوب شد. پس از آن، برند Technogym با طراحی لوله های بیضوی محبوب شد. سپس لوله دایره ای مانند ماتریکس ظاهر شد که در آن زمان بسیار محبوب بود. در حال حاضر، اکثر تولید کنندگان لوله بیضوی یا لوله ذوزنقه ای را ترجیح می دهند. لوله دایره ای نیز به تدریج در برخی از تجهیزات بارگذاری شده با صفحه دوباره ظاهر می شود.

 

از آنجایی که لوله مستطیلی کمی قدیمی است، ممکن است بتوانید آن را با قیمت ارزان تری تهیه کنید. اگر کیفیت استاندارد و الزامات شما را برآورده می‌کند، می‌توانید رنگ را تنظیم کنید یا چند برچسب منحصربه‌فرد برای مطابقت با سبک کلی باشگاه اضافه کنید.

 

 

 

نتیجه گیری

در این مقاله، نکات و ایده‌های بسیاری را برای کمک به شما در تصمیم‌گیری هوشمندانه برای خرید تجهیزات بدنسازی، از جمله بینش‌هایی در مورد بهترین مارک‌های تجاری تجهیزات بدنسازی، فاش کرده‌ایم. با استفاده از آنها، می توانید از فریب خوردن توسط تولید کنندگان ضعیف جلوگیری کنید و اعضای خود را با تجهیزات تناسب اندم با کیفیت برتر خوشحال کنید. اگر نظری دارید، برای ما کامنت بگذارید.

author-avatar

درباره تن آسا

فارغ‌التحصیل رشته‌ی تربیت‌بدنی و علاقه‌مند به نویسندگی و کمک به افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار در زمینه تناسب اندام را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *