مطالب آموزشی بدنسازی

قانون ۸ از ۱۰ قانون عضله سازی (چربی های حیاتی)

قانون ۸ از ۱۰ قانون عضله سازی (چربی های حیاتی)

سلام امروز با قانون ۸ از ۱۰ قانون عضله سازی (چربی های حیاتی) در خدمت شما هستیم. گفته شده در این مقاله می تواند به شما در روند پیشرفت تان کمک کند. این قانون “چربی” نام دارد و اینکه چگونه از انواع خاصی از چربی ها استفاده کنیم تا در مدت زمان کوتاه تری نتایج بهتری به دست بیاوریم.

 

پس از سال ها تلاش برای حذف کردن چربی از برنامه های تغذیه، اکنون می دانیم که برخی از چربی ها برای سلامتی مفید هستند و تعدادی از چربی ها هستند که در رسیدن ما به اهداف ماهیچه سازی خود در مدت زمان کوتاه تری کمک می کنند.

 

یک مورد از اسیدهای چرب یا خانواده‌ای از اسیدهای چرب بسیار مهم هستند، اسیدهای چرب حیاتی نام دارند که در روغن ماهی یا ماهی یافت می شوند. این اسیدهای چرب شامل ای پی اِچ و دی اِچ اِی هستند. تحقیقات نشان می‌دهد مصرف این دو در کنار یک وعده غذایی می تواند فرایند سنتز پروتئین را افزایش دهد.

 

اجازه دهید تا کمی بیشتر به شما توضیح دهم؛ زمانی که وعده غذایی را مصرف می کنید که حاوی پروتئین می باشد، فرایند سنتز پروتئین را افزایش می دهید. از این نظر پروتئین خود نقش آنابولیک دارد.

 

زمانی که در مدت چند ماه روغن ماهی مصرف می کنید، عکس العمل بدن به مصرف پروتئین برای آغاز فرایند سنتز پروتئین حتی بیشتر نیز می شود. بنابراین این فایده دیگری است که با اضافه کردن روغن ماهی یا مصرف بیشتر ماهی در برنامه غذایی خود به دست خواهید آورد.

 

در نتیجه تمام دانشی که از کاهش سریع التهاب و ریکاوری پس از تمرینات سخت در اختیار داریم را به این اطلاعات جدید اضافه می کنیم. اطلاعاتی که می گوید، مصرف روغن ماهی در کنار وعده های غذایی، فرایند سنتز پروتئین را افزایش می‌دهد. بنابراین ممکن است مصرف ماهی مزیت‌هایی داشته باشد که باعث شود در مدت زمان کوتاه تری رشد بیشتری داشته باشید.

 

روغن ماهی

 

سوال بعدی این است که چه میزان از این اسیدهای چرب حیاتی که در ماهی و روغن آن موجود است را باید مصرف کنیم؟

 

طبق تحقیقات این میزان حداقل 2 گرم می‌باشد و نسبت آن یک احد ای پی اِی به یک واحد دی اِچ اِی کافی خواهد بود. بنابراین به خاطر داشته باشید برای مشاهده اثرات مصرف روغن ماهی باید مدت زمان بیشتری صبر کنید.

 

تاثیرات مصرف آن به سرعت ظاهر نمی شوند و حدود ۶ تا ۸ هفته زمان لازم دارد تا بتواند اثرات خود را بروز دهد.

 

حالت در مورد روغن ماهی و مزایای چربی صحبت کردیم، لازم است که بدانید بیشتر اوقات زمانی که افراد سعی دارند ماهیچه سازی کنند و ظاهر خود را تغییر دهند، می کنند چربی را از برنامه غذایی خود حذف کنند چرا که احساس می‌کنند تمام چربی ها بر روی ظاهر آنها تاثیر می گذارد. لازم است که بگویم این دیدگاه درست نیست.

 

همانطور که در مورد ایی پی اِی و دی اِچ اِی صحبت کردیم، بسیاری از چربی ها برای بدن سودمند هستند. انواع دیگری از چربی مانند امکان و نیز وجود دارند که در روغن گیاهی مانند روغن زیتون یافت می شوند، همچنین فسفولیپیدها که در چربی های گرفته شده از لبنیات موجود هستند.

 

بنابراین درک نقش چربی بسیار مهم است، چرا که بدون در نظر گرفتن هدف شما چربی نقش مهمی در سلامتی شما ایفا می کند. حال ممکن است که هدف شما ماهیچه سازی، چربی سوزی یا ترکیبی از هر دو باشد.

 

چربی قطعاً می‌تواند جایگاهی در برنامه تغذیه شما داشته باشد و حتی به شما در سریعتر رسیدن به اهداف خود کمک کند.

author-avatar

درباره تن آسا

فارغ‌التحصیل رشته‌ی تربیت‌بدنی و علاقه‌مند به نویسندگی و کمک به افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار در زمینه تناسب اندام را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *