مطالب آموزشی باشگاه بدنسازی

تعمیر و نگهداری تجهیزات باشگاه ورزشی – آنچه باید بدانید

تعمیر و نگهداری تجهیزات باشگاه ورزشی - آنچه باید بدانید

مرداد و شهریور معمولاً دوره‌های آرام‌تری برای باشگاه‌ها هستند، که زمان خوبی برای تعمیر و نگهداری تجهیزاتی که نیاز به ارتقا، تجدید یا سرویس دارند، می‌کند. از آنجایی که اعضا برای استفاده از باشگاه پول پرداخت می کنند، باید مطمئن شوید که همه چیز در بهترین حالت کار قرار دارد، نه اینکه استفاده از آن ایمن باشد. دستگاه بدنسازی در طول هر تمرین ضربه می خورند، بنابراین در اینجا نکاتی در مورد نگه داشتن همه چیز در بهترین شرایط برای جلب رضایت اعضا آورده شده است.

 

 

مرحله 1:  تست و بررسی تجهیزات باشگاه

اول از همه، تمام تجهیزات را بررسی کنید و آن را به صورت کامل تست کنید. اطمینان از اینکه همه چیز درست است، باعث می شود افراد در بازگشت به روال معمول ورزش خود انگیزه بیشتری داشته باشند.

 

به عنوان بخشی از بررسی، مطمئن شوید که تمام دستگاه های باشگاه، از جمله صفحه‌های لمسی دستگاه‌های کاردیو را بررسی کرده‌اید تا ببینید آیا آن‌طور که باید کار می‌کنند، آیا دستگاه‌های کابلی به خوبی کار می‌کنند، تشک‌های ورزشی در شرایط خوبی هستند یا وزنه‌ها هنوز قابل استفاده هستند. و فرسوده نشده است.

 

سایر تجهیزات، مانند تردمیل ها یا کراس اورها، برای بررسی صداهای عجیب، تکان خوردن یا مشکلات عملکرد کلی ناشی از ساییدگی و پارگی نیاز به دویدن دارند. هنگامی که بررسی شما کامل شد، می توانید ارزیابی آگاهانه تری در مورد اینکه چه تعمیراتی می توانید در داخل باشگاه انجام دهید و چه تجهیزاتی باید توسط یک متخصص تعمیر یا سرویس شوند، انجام دهید.

 

مرحله 2: تمیز کردن اساسی تجهیزات بدنسازی

باشگاه‌ها مکان‌هایی هستند که اغلب افراد عرق می‌کنند، بنابراین اکنون زمان خوبی برای تمیز کردن اساسی فضا است. این وزنه‌های بدنسازی می‌توانند بیش از 300 برابر بیشتر از یک صندلی توالت حامل باکتری باشند ، بنابراین نه تنها هر روز تمیز کردن، بلکه تمیز کردن اساسی آنتی‌باکتریال نیز هر چند ماه یکبار بسیار مهم است.

 

نواحی کلیدی برای تمرکز روی تشک، صندلی، نیمکت و پد لمسی هستند. اساساً، هر گونه تجهیزات رایج مورد استفاده یا مناطقی که میکروب ها می توانند پخش شوند. در مورد وزنه‌های قابل تنظیم نیز شستن آنها با برس برای تمیزکاری اساسی شیارها توصیه می‌شود.. اگر تشک یا بالشتک پاره شده است، زمان خوبی برای تعویض آنهاست تا اطمینان حاصل شود که سالن تا حد ممکن عاری از باکتری است. در نهایت، هدف یک باشگاه ورزشی بهبود سلامت و تندرستی کلی است.

 

مرحله 3: تعمیر و سرویس تجهیزات ورزشی

اگر در مورد تست و تعمیر تجهیزات مطمئن نیستید، همیشه ارزش این را دارد که از یک شرکت با تجربه برای انجام یک سرویس کامل استفاده کنید. این به شما بخشی از اطمینان را می دهد که تمام تجهیزات مطابق استاندارد هستند و از آخرین مقررات ایمنی پیروی می کنند. یک سرویس شامل تست و بررسی عمیق تر تجهیزات برای اطمینان از بهترین عملکرد آن است.

 

یک مهندس برای تست کابل‌ها و سیم‌کشی و همچنین مکانیک عمومی ماشین‌ها به زیر کاپوت نگاه می‌کند تا ببیند آیا همه چیز همانطور که باید کار می‌کند یا خیر. آنچه در مورد یک سرویس اهمیت ویژه ای دارد این است که تضمین می کند تمام تجهیزات بی عیب و نقص هستند و به خوبی کار می کنند.

 

اگر در یک باشگاه سرمایه گذاری کرده اید، سرویس و نگهداری منظم بازده بهتری را تضمین می کند.

 

 

به ROI(بازگشت سرمایه) فکر کنید

به ROI(بازگشت سرمایه) فکر کنید

این روزها، با توجه به تناسب اندام در بین تمام نسل ها و گروه های سنی، اکنون بیش از هر زمان دیگری از سالن های ورزشی استفاده می شود. در نتیجه، تجهیزات باشگاه در حال استفاده مداوم هستند، وزنه ها – که اکنون بخشی استاندارد از روال تمرینی همه هستند – فرسوده می شوند و کارایی خود را از دست می دهند، در حالی که تشک ها کثیف، پاره و فرسوده می شوند.

 

اگر یک باشگاه ورزشی لاکچری دارید که با هزینه های خدمات تامین می شود، تجهیزات فرسوده یا خراب واقعاً گزینه ای نیستند. مردم انتظار دارند همه چیز به خوبی کار کند، و قراردادهای نگهداری باشگاه ورزشی در این زمینه بسیار مفید هستند. آنها به شما کمک می کنند تا همه چیز به خوبی کار کند و مطمئن شوید هر گونه اشکالی بلافاصله رفع می شود.

 

بیایید این را در ارزش مالی قرار دهیم. اگر یک باشگاه ورزشی با دارایی‌هایی به ارزش حدود یک میلیارد دارید، هزینه یک قرارداد سالانه می‌تواند حدود 13 میلیون باشد. از لحاظ بازگشت سرمایه، این هزینه ناچیزی است که باید بپردازید تا مطمئن شوید باشگاه شما عمر بیشتری خواهد داشت. تصور کنید اگر نگهداری تجهیزات را انجام ندهید چه هزینه هایی در انتظار شماست.

ما سعی کردیم در مقاله تعمیر و نگهداری تجهیزات باشگاه ورزشی – آنچه باید بدانید را با استفاه از تجربه چندین و چندساله خودمان در اختیار شما قرار دهیم، اگر شماهم در همین راستا تجربه ای دارید خوشحال می شویم با ما به اشتراک بگذارید.

author-avatar

درباره تن آسا

فارغ‌التحصیل رشته‌ی تربیت‌بدنی و علاقه‌مند به نویسندگی و کمک به افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار در زمینه تناسب اندام را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *