مطالب آموزشی بدنسازی

قانون 1 از 10 قانون عضله سازی که حتما باید بدانید

قانون 1 از 10 قانون عضله سازی که حتما باید بدانید

سلام خدمت همه ورزشکاران عزیز امروز می خواهیم شما را با قانون 1 از 10 قانون عضله سازی که حتما باید بدانید آشنا کنیم.

اولین قانون: مشخص کردن برنامه تمرین

داشتن برنامه تمرین مشخص، سه مرحله دارد. اولین مورد، مشخص کردن نقطه شروع شما ست که بسیار حیاتی می باشد. دومین مورد، پیشرفت چیست و چگونه باید آن را اندازه گیری کنید. سومین مورد هم، مشخص کردن ابزاری است که به شما در رسیدن به هدفتان کمک می کند.

 

برنامه تمرین مشخص

 

مرحله یک از قانون اول عضله سازی

اولین مرحله این است که نقطه شروع خود را در حال حاضر مشخص کنید. اگر مدت هاست که به بدنسازی مشغول هستید و با دستگاه بدنسازی ورزش می کنید، و یا به تازگی می خواهید شروع کنید در هر صورت الان در نقطه آغاز هستید؛ بنابراین زمان بسیار مناسبی برای اندازه گیری بدنتان است.

 

زمان بسیار مناسبی است که بدانید وزن شما و نسبت چربی به ماهیچه در زمان شروع برنامه چقدر است. بدن شما در گذشته نسبت به چه مواردی عکس العمل مثبت و منفی نشان داده است. تمامی این موارد، طلاعات سودمندی هستند که شما می توانید برای پیشرفت خود استفاده کنید.

 

تعیین اهداف مناسب برای هر کسی بسیار مهم است. بسیاری از اوقات افراد تعیین هدف را نادیده می گیرند و بدون هدف شروع به تمرین می کنند. اما بدون اهداف زمان دار چگونه می توانید پیشرفت خود را اندازه بگیرید؟ چگونه می توانید بفهمید که در مسیر صحیح در حال پیشرفت هستید؟

 

مگر اینکه برای خود تعیین کرده باشید در مدت زمانی مشخص، می خواهید یک یا دو کیلو به حجم ماهیچه های خود اضافه کنید. چگونه می توانید بفهمید برای رسیدن به میزان پیشرفت مطوب خود باید برنامه تمرین خود را تغییر دهید؟

 

تعیین اهداف

 

مرحله دوم از قانون اول عضله سازی

دومین موردی که می خواهم درمورد آن با شما صحبت کنم این است که چگونه میزان پیشرفت خود را اندازه گیری کنیم. همیشه در این مورد که هر چند وقت یکبار باید میزان پیشرفت خود را اندازه گیری کنید، بحث وجود دارد.

 

افراد مشهور به شما می گویند که بیش از یک مرتبه در هفته این کار را نکنید. من این عقیده را دارم که باید این کار را به صورت منظم انجام دهید اما بر روی میزان تغییر تمرکز داشته باشید.

 

من اعتقاد دارم یکی از رمز های متعهد بودن به تمرینات و داشتن انگیزه، اندازه گیری میزان پیشرفت است. توصیه می کنم به صورت هفتگی وزن و نسبت چربی به ماهیچه بدن خود را اندازه بگیرید. زمانی که تنها میزان تغییرات و وزن خود را دنبال می کنید، ممکن است توصیف خوبی از میزان تغییر چربی بدن خود را بدست نیاورید.

 

به همین دلیل است که دنبال کردن تغییرات نسبت چربی به ماهیچه بسیار مهم است تا بتوانید درک بهتری از تغییرات چربی و ماهیچه ای بدن خود پیدا کنید. ممکن است وزن شما تغییری نکند اما باز هم در حال پیشرفت باشید. به همین دلیل است که انجام چنین اندازه گیری هایی در کنار پیشرفت های ظاهری بسیار سودمند است.

 

این سومین و آخرین جنبه از اولین قانون ماهیچه سازی است؛ مشخص کردن ابزار شما.

 

ابزار مختلفی برای افراد وجود دارد. اگر در نزدیکی محل زندگی شما دانشگاهی وجود دارد، می توانید با آن ها تماس گرفته و در اندازه گیری های آن ها شرکت کنید. می توانید به آنجا بروید و تمرینات خود را بررسی کنید، می توانید در آنجا متابولیسم بدن خود را بررسی کنید.

 

اگر اینگونه ابزار ها در دسترس نیستند، ابزار دیگری در دسترس شما خواهند بود که بسیاری از آن ها را در باشگاه خواهید یافت. دستگاه هایی وجود دارند که سطح متابولیسم بدن شما را بررسی می کنند. به این دستگاه ها InBody یا مِد جِم می گویند. مربیان خصوصی نیز می توانند با کلیپر مخصوص میزان چربی موضعی را اندازه گیری کنند و یا با متر سایز های بدن شما را اندازه بگیرند.

 

دستگاه ها بادی جِم

 

آن دسته از افرادی که در منزل تمرین می کنند، ابزار زیادی وجود دارد که از طریق اینترنت می توانند آن ها را تهیه کنند. دستگاه های قابل حمل بی آی اِی وجود دارند که مخفف دستگاه های آنالیز امپدانس بیو الکتریک است. یا می توانند یک ترازوی معمولی بخرند که این قابلیت را نیز داشته باشد.

 

متر های اندازه گیری نیز بخشی از ابزار بسیار ساده ای هستند که می توانید برای اندازه گیری پیشرفت خود استفاده کنید. تغییرات ابعاد بدن شما اطلاعات زیادی به شما خواهد داد درمورد اینکه ماهیچه های شما چگونه در حال تغییرهستند و اینکه آیا بخش های مختلف بدن شما در حال بزرگ تر یا کوچک تر شدن هستند.

 

همیشه توصیه می کنم که به صورت منظم، حداقل یک مرتبه در ماه از خود عکس بگیرید. شدیدا توصیه می کنم یک ژورنال برای تمرینات خود تهیه کنید تا در آن نکات خود و عکس های پیشرفت خود را قرار دهید و تمرینات خود را در آن دنبال کنید؛ زیرا اینگونه است که متوجه پیشرفت خود خواهید شد. زیارا تغییرات خود را هم از نظر ظاهری و هم از نظر ارقام نشان می دهند.

 

آخرین ابزاری که از نظر من بسیار با ارزش است، محاسبه گر های آنلاین هستند. محاسبه گرهای آنلاین بر اساس معادلاتی طراحی شده اند که به مرور زمان بدست آمده اند. تمامی این محاسبه گر ها، تخمینی مناسب از میزان کالری مصرفی روزانه به شما خواهند داد.

 

این قانون اول بود. برای افزایش حجم ماهیچه های خود و سطح هیپوترافی، باید برنامه تمرین خود را مشخص کنید. بسیار مهم است که در هنگام شروع اولین قانون و تمامی اجزای آن را در روند کار خود رعایت کنید. نقطه شروع خود را مشخص کنید، پیشرفت خود را بررسی و دنبال کنید و ابزار مناسب و دقیق برای موفقیت خود را پیدا کنید.

author-avatar

درباره تن آسا

فارغ‌التحصیل رشته‌ی تربیت‌بدنی و علاقه‌مند به نویسندگی و کمک به افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار در زمینه تناسب اندام را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *