مطالب آموزشی بدنسازی

قانون ۶ از ۱۰ قانون عضله سازی (مکمل های قبل از تمرین)

قانون ۶ از ۱۰ قانون عضله سازی (مکمل های قبل از تمرین)

سلام به شما همراهان عزیز؛ در این مقاله قرار است تا قانون ۶ از ۱۰ قانون عضله سازی (مکمل های قبل از تمرین) را به شما آموزش دهم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. این قانون ” کیفیت تمرینات خود را با مکمل های مخصوص قبل از تمرین افزایش دهید ” نام دارد.

 

تمرینات عالی منجر به نتایج عالی می شوند. انجام یک تمرین خوب می تواند به معنی انجام حجم بیشتری از تمرینات و انجام حجم بیشتری از تمرینات می تواند با گذشت زمان منجر به نتایج بهتری شود.

 

 

چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که تمرین خوبی داشته اید؟

 

مواد مغذی خاصی وجود دارد که به شما کمک می کند حس سر زندگی و پر انرژی بودن داشته باشید. همچنین مواد مغذی دیگری که به گردش خون کمک می کنند.

 

جریان خون مواد مغذی و اکسیژن را به ماهیچه برای عملکرد و ریکاوری بهتر منتقل می کند. همچنین به شما کمک می کند در تمرینات، ماهیچه به خوبی دم کند و جریان خون در آن ناحیه بیشتر شود. این ها موادی هستند که از نظر من بسیار حیاتی می باشند.

 

 

کافئین

 

کافئین

 

کافئین محرکی بسیار عالی برای سیستم عصبی بدن است و می تواند به شما انرژی بیشتری بدهد. مکمل های قبل از تمرین به طور معمول در هر اسکوپ حاوی 100 تا 200 میلی گرم کافئین هستند و یا در برخی موارد این میزان به 300 با 400 میلی گرم می رسد.

 

واقعاً به شما بستگی دارد که میزان کافئین مورد نیاز بدن خود را تشخیص دهید. اما علم و تحقیقات توصیه می کند اگر بتوانید این میزان را تشخیص دهید، قطعاً تمرین بهتری خواهید داشت.

 

 

سیترولین و اِل آرجنین

 

همه ما مدت ها است به دنبال بهترین ترکیب مواد مغذی برای بهبود گردش خون هستیم. از جمله سیترولین و اِل آرجنین. ما می‌دانیم اِل آرجنین لازمه تشکیل نیتریک اسید است و نیتریک اسید گشاد کننده رگ می باشد.

 

انار

 

 انار

 

تحقیقات اخیر بر روی عصاره انار، نتایج بسیار جالبی را نشان می دهد. تحقیقات انجام شده در دانشگاه کارولینای شمالی، نشان می دهد عصاره انار می تواند باعث بهبود روند گشاد شدن رگ ها و جریان خون شود. همچنین باعث افزایش عملکرد در تمرینات سخت می شود. بنابراین عصاره انار ممکن است بخشی از مواد جدیدی که به گردش بهتر خون در حین انجام تمرینات کمک می کنند، باشد.

 

بنابراین فواید انار در بهبود جریان خون شامل انتقال بهتر اکسیژن و مواد مغذی به ماهیچه است که می تواند به بهبود عملکرد شما کمک کند. همچنین به احتمال زیاد به ریکاوری نیز کمک می کند و همچنین دم کردن ماهیچه. بنابراین جریان بهتر خون در ماهیچه در طول تمرین می تواند به دم کردگی بهتر ماهیچه منجر شود.

 

علاوه بر تاثیرات شگرف برخی مواد مغذی، شما با برخی مواد که من به آنها مواد مغذی با تاثیر طولانی می‌گویم، روبرو هستید. این مواد زمانی که از طریق مکمل قبل از تمرین به بدن شما می رسند، با گذشت زمان منجر به رشد ماهیچه خواهند شد.

 

 

کراتین و بتا آلانین

 

مکمل های قبل از تمرین از این نظر اهمیت دارند که با مصرف آن ها جریان خون در ماهیچه حین تمرین افزایش می یابد و این افزایش شانس بهتری برای جذب کراتین بتا آلانین و حتی بی سی ای ای را ایجاد می کند.

 

کراتین و بتا آلانین الزاماً تأثیر شگرفی بر روی تمرین شما نخواهند گذاشت، اما با گذشت زمان درون ماهیچه انباشته می شوند. کراتین در فرایندهای بی هوازی انرژی دخیل است و به ماهیچه این شانس را می دهد که یک تکرار بیشتر انجام دهد تا شما قدرت بیشتری داشته و بتوانید مدت زمان بیشتری در ست دوام بیاورید که منجر به نتایج بهتر خواهد شد.

 

بتا آلانین به کارنسین تبدیل می شود که بخشی از سیستم خنثی نگه داشتن سطح پی اچ ماهیچه است که به ماهیچه اجازه می دهد در تمرینات شدت بالا، مدت زمان بیشتری در تمرینات سخت دوام بیاورد؛ چرا که مقدار زیادی از اسید لاکتیک که در حین انجام تمرینات سخت ترشح می شود را خنثی می‌کند.

آمینو اسید های شاخه دار

 

آمینو اسید های شاخه دار

 

پس از آن آمینو اسید های شاخه دار هستند. منظور آمینو اسید های شاخه دار را در مکمل قبل از تمرین بسیار دوست دارم، زیرا این مواد را به ماهیچه می رساند تا پس از تمرین آماده جذب باشند و به فرایند سنتز پروتئین کمک کنند. همچنین به این دلیل که تحقیقات متعددی نشان می دهد مصرف آمینو اسید های شاخه دار در طول روز از جمله قبل و بعد از تمرین می تواند به روند ریکاوری کمک کند، بنابراین ریکاوری و کاهش کوفتگی ماهیچه برای افرادی که روز بعد از دو مرتبه به باشگاه می روند بسیار مهم است تا بتوانند به سمت اهدافشان قدم بردارند.

 

این قانون ششم از ده قانون عضله سازی است. کیفیت تمرینات خود را با مکمل های مخصوص قبل از تمرین افزایش دهید. اساساً در این جمله خلاصه می شود که قبل از تمرین هر کاری می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید بهترین تمرین خود را انجام خواهید داد.

 

مواد اصلی، آن هایی هستند که باعث بالا نگه داشتن انرژی و روحیه شما می شوند تا در طول تمرین هوشیاری، انگیزه و تمرکز بیشتری داشته باشید. همچنین گردش خون می تواند به عملکرد و ریکاوری شما کمک کند.

 

به دنبال موادی باشید که تاثیر خود را در طولانی مدت نشان می دهند. موادی همچون کراتین و بتا آلانین. این مواد برای اضافه کردن به مکمل قبل از تمرینات بسیار عالی هستند.

 

ممکن است از بتا آلانین فوائد تجربی نیز بدست آورید. مانند حس سوزن سوزن شدن بدن که برخی آن را دوست دارند. اما از نظر عملکرد ماهیچه ای، تاثیرات واقعی کراتین و بتا آلانین بسیار چشمگیر نیستند. این مواد بیشتر تاثیرات خود را در طولانی مدت نشان می دهند، زیرا درون ماهیچه انباشته شده و به هر گونه سیستم انرژی و خنثی سازی محیط اسیدی درون ماهیچه کمک می کنند.

 

این هم از قانون ششم که امروز آن را به شما آموزش دادیم. امیدواریم که این مقاله به شما کمک کننده باشد.

(منتظر دیدگاه های شما در مورد این آموزش هستم.)

author-avatar

درباره تن آسا

فارغ‌التحصیل رشته‌ی تربیت‌بدنی و علاقه‌مند به نویسندگی و کمک به افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار در زمینه تناسب اندام را دارند.

یک نظر در “قانون ۶ از ۱۰ قانون عضله سازی (مکمل های قبل از تمرین)

  1. کاظم کیخسروی هروی گفت:

    مرسی ،عالییی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *