مطالب آموزشی بدنسازی

۳ راهکار برای افزایش توان در حرکت پرس سینه

lazy ۳ راهکار برای افزایش توان در حرکت پرس سینه

سلام به شما همراهان عزیز. من از تیم ورزشی مرکز پخش دستگاه بدنسازی شرکت تن آسا هستم و قصد دارم در این مقاله در مورد ۳ راهکار برای افزایش توان در حرکت پرس سینه با شما صحبت کنم.

پشت بازو سیم کش

1- پشت بازو سیم کش

اولین مورد، حرکت پشت بازو سیم کش است. هر زمان که پشت بازو سیم کش را انجام میدهید مطمئن شوید آرنج در کنار بدن شما قرار دارد. وزنه را با قدرت پایین ببرید اما مهمتر از همه این است که، باید به خوبی تنفس را انجام دهید.

 

مطمئن شوید در تمام مدت به درستی تنفس می کنید، چرا که انجام عمل دم و بازدم در زمان مناسب آن بسیار حائز اهمیت است. زیرا با این کار اکسیژن را به عضلات خود می رسانید.

 

از پشت بازو سیم کش توصیه می کنم که 4 ست با 10 تکرار انجام دهید.

 

 

نشر بغل دمبل

آموزش حرکت نشر بغل دمبل

نشر جلو دمبل

آموزش نشر جلو دمبل

2- نشر از جلو و نشر از جانب

دومین موردی که بررسی خواهیم کرد تمرین نشر از جلو و همچنین تمرین نشر از جانب می باشد. باید مطمئن شوید عضلات سرشانه شما نیز قوی هستند، چرا که آنها نیز در انجام پرس سینه نقش مهمی دارند.

 

در حرکت نشر از جانب باید با قدرت و فرم مناسب وزنه ها را بالا ببرید. سپس در هنگام پایین رفتن وزنه را به آرامی پایین ببرید تا بتوانید فشار ناشی از وزنه را روی عضله خود احساس کنید. برای اینکه عضلات شما قوی تر شوند باید در هنگام انجام تمرینات به خوبی آنها را احساس کنید.

 

حرکت نشر از جلو نیز مانند حرکت نشر از جانب می‌باشد. باید با قدرت و فرم مناسب وزنه ها را بالا ببرید. سپس به آرامی درسا را به سمت پایین بیاورید. هرچقدر عضله مدت زمان بیشتری وزنه را نگه دارد، فشار بیشتری به عضله نیز وارد می‌شود.

 

 

قفسه سینه دمبل

آموزش قفسه سینه دمبل

پرس سینه دمبل موازی

نحوه انجام حرکت پرس سینه دمبل موازی

3- قفسه سینه همراه با پوش

سومین مورد حرکت قفسه سینه همراه با پوش است. حرکت پوش برگرفته از بالا بردن وزن در پرس سینه است، اما در این روش وزن ها به یکدیگر نزدیک هستند این کار باعث می‌شود که همزمان به عضلات سرشانه و سینه فشار وارد شود. در هنگام بالا بردن وزنه، در قفسه سینه باید فشار روی عضلات به خوبی احساس کنید و در بالاترین محل عضلات سینه خود را منقبض کنید.

 

افراد زمانی مرتکب اشتباه می شوند که وزنه را تا بالاترین نقطه می‌برند اما عضلات خود را منقبض نمی کنند. بنابراین مطمئن شوید در بالاترین نقطه عضلات را منقبض می کنید و در پایین ترین نقطه، مانند حرکت پرس سینه، باید وزن را با سرعت بالا ببرید.

این سه تمرین برای افزایش توان شما در حرکت پرس سینه بود؛ امیدوارم با انجام دادن این سه حرکت روند رو به رشدی را در بدنسازی داشته باشید.

author-avatar

درباره تن آسا

فارغ‌التحصیل رشته‌ی تربیت‌بدنی و علاقه‌مند به نویسندگی و کمک به افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار در زمینه تناسب اندام را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *