مطالب آموزشی باشگاه بدنسازی

چگونه یک باشگاه را با موفقیت مدیریت کنیم؟

چگونه یک باشگاه را با موفقیت مدیریت کنیم؟

حتما برای شما هم این سوال پیش اومده که چگونه یک باشگاه را با موفقیت مدیریت کنیم؟ اداره یک باشگاه ورزشی یک تجارت پیچیده است. تعداد زیادی دستگاه بدنسازی به طور همزمان در حال کار هستند و وظیفه مدیر باشگاه این است که مطمئن شود که آنها در حال کار کردن هستند!

 

ورزشگاه ها در وهله اول مکان هایی هستند که افراد برای رسیدن به تناسب اندام، استراحت، ملاقات با دوستان و ارتقای سلامت جسمی و روانی خود به آنجا می روند. به تعداد افرادی که به باشگاه می روند، دلایل زیادی برای رفتن به باشگاه وجود دارد.

 

به عنوان یک مدیر باشگاه، وظیفه شما این است که همه مشتریان، کارکنان و سایر ذینفعان خود را راضی، ایمن و سازنده نگه دارید. این مسئولیت زیادی دارد.

 

اشلی رایت، رئیس باشگاه و مدیریت اسپا در motive8

اشلی رایت، رئیس باشگاه و مدیریت اسپا در motive8

 

 

 

ما می‌خواستیم بفهمیم که چگونه یک باشگاه را با موفقیت اداره کنیم، بنابراین با اشلی رایت، رئیس باشگاه و مدیریت اسپا در motive8 صحبت کردیم. وظیفه او نظارت بر 10 باشگاه ورزشی و اسپا در اطراف لندن است. بنابراین اشلی چیزهای زیادی در بشقاب خود دارد!

 

 

 

 

 

مدیر باشگاه بودن شامل چه وظایفی است؟

چالش های زیادی وجود دارد. شما مثل یک آتشنشان در حال خاموش کردن آتش هستید و شما باید همیشه در دسترس باشید تا به کارکنان و اعضا کمک کنید. همچنین باید از تجهیزات و محیط باشگاه را نگهداری کنید. باشگاه‌ها مکان‌هایی هستند که فرسودگی بالایی دارند و نیاز به نگهداری زیادی دارند. شما می توانید برای بسیاری از اتفاقاتی که باید بیفتد برنامه ریزی کنید، اما به سادگی نمی توانید برای هر اتفاقی برنامه ریزی کنید، بنابراین به پشتیبان یک تیم عالی برای کمک به شما نیاز دارید.

 

 

 

وظایف مدیر باشگاه چیست؟

جنبه های مختلفی از کار وجود دارد. از ادمین، حقوق و دستمزد، نوبت کارکنان، بهداشت و ایمنی، تجهیزات. شما باید یک چند وظیفه ای فوق العاده باشید و همیشه هشیار باشید. در مدیریت باشگاه های آپارتمانی،ارتباط بین اهالی ساختمان و تیم مدیریت ساختمان بسیار مهم است.

 

 

 

آموزش کارکنان باشگاه بدنسازی

آموزش

اطمینان از اینکه کارکنان برای شغل خود کاملاً آموزش دیده اند، یکی از مهمترین جنبه های مدیریت باشگاه است. این فقط یک تمرین تیک تاک نیست، بلکه یک تفاوت کلیدی بین یک باشگاه شاد و موفق و ورزشی است که به سختی زنده می ماند. آموزش کارکنان همچنین راهی برای شناسایی اعضای ستاره تیم شما با دیدگاه ارتقاء و نقش های مدیریتی احتمالی آینده است.

 

 

مدیریت

افراد مختلف زیادی در فعال بودن یک باشگاه ورزشی نقش دارند. از مربیان شخصی، مربیان تناسب اندام گرفته تا کارکنان مدیریت، منابع انسانی، حسابدار و نظافتچی.

 

برخی از کارگران در محیط ورزشگاه امروزی (به ویژه در محیط های آپارتمانی) کارگران تنها هستند، بنابراین اطمینان از ایمن بودن و حمایت از این کارکنان مهم است. مدیریت همه این نقش ها و مسئولیت ها کاملاً یک چالش است. توجه به اینکه کدام کارکنان کجا هستند، مهم است.

 

 

 

 

اپلیکیشن مدیریت باشگاه

اپلیکیشن مدیریت باشگاه

امروزه تقریباً تمام باشگاه‌های جهان از طریق یک برنامه مرکزی مدیریت می‌شوند. سالن های ورزشی در ایران نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این برنامه یک پایگاه داده مرکزی است که رزرو فضاهای باشگاه، عضویت ها، اشتراک ها و کارکنان را مدیریت می کند.

 

در اپلیکیشن ها قسمت های زیادی وجود دارد، بنابراین درک نحوه استفاده از برنامه و استفاده حداکثری از آن بسیار مهم است. مهمتر از آن این است که مطمئن شوید کارکنان برنامه را به طور روزمره درک کرده و از آن استفاده می کنند.

 

در سالن‌های ورزشی آپارتمانی، این اپلیکیشن یک صفحه اجتماعی نیز دارد که می‌تواند اعضای باشگاه را دور هم جمع کند. این یک راه عالی برای افزودن ارزش به سالن های ورزشی آپارتمانی است، زیرا می تواند ساکنان را به گونه ای گرد هم آورد که ممکن است در غیر این صورت اتفاق نیفتد. ورزشکاران می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، چالش هایی را تعیین کنند، گروه های خود را تشکیل دهند، و با یکدیگر رقابت یا همکاری کنند.

 

در طول قرنطینه های همه گیر، از این برنامه برای ایجاد چالش هایی در فضای باز مانند هوای تازه اردیبهشت استفاده می شد که فعالیت در فضای باز را تشویق و نظارت می کرد. استفاده بهینه از این جنبه بخش بزرگی از مدیریت موفقیت آمیز باشگاه است زیرا به ایجاد رابطه بین کارکنان باشگاه و ساکنان کمک می کند.

 

 

 

نکاتی در مورد اجرای یک باشگاه ورزشی موفق

نکات مهم اشلی تمرکز بر خدمات مشتری است. اجرای یک باشگاه ورزشی عالی به معنای فراتر رفتن از اصول روزمره و ارائه خدمات به مشتریان در هر جنبه است. مانند همه شرکت‌ها، باشگاه‌های ورزشی به شدت بر روابط انسانی – بین مشتریان و کارکنان، کارکنان و مدیریت، مدیریت و سهامداران متکی هستند. وظیفه مدیر باشگاه ایجاد تعادل و حمایت از همه این روابط مختلف است. برگزاری رویدادهای ویژه یکی از راه های تقویت روابط بین اعضا و کارکنان است.

 

 

 

بزرگترین اشتباهات

بزرگ‌ترین اشتباهی که برخی از مدیران باشگاه مرتکب می‌شوند این است که با اعضا به‌عنوان یک عدد رفتار می‌کنند. هر فردی که در ورزشگاه شرکت می کند اهداف، آرزوها و دلایل متفاوتی برای حضور در آنجا دارد.

 

برخی از ورزشکاران در مورد بدن و سطح تناسب اندام خود بسیار مطمئن هستند. اما بسیاری از اعضا، به خصوص اعضای جدیدتر، ممکن است بسیار عصبی باشند. از جهاتی این اعضا به تشویق و حمایت بیشتری نیاز دارند. مدیر باشگاه باید برای همه افراد بدون توجه به سطح تناسب اندام یا تجربه ورزشگاه آنها را تامین کند.

 

تمرکز بیش از حد بر فروش و اهداف اشتباه است. در حالی که برای باز و ماندگار نگه داشتن سالن بدنسازی باید به اهدافی دست یافت، تمرکز بر عنصر انسانی اداره ورزشگاه یکی از راه‌های تبدیل آن به فضایی پرطرفدار و پر استفاده و حفظ اشتراک اعضا و استفاده خوب از باشگاه است.

 

یک اشتباه اساسی تر، طراحی سالن ورزشی اشتباه برای مخاطبان اشتباه است. درک عواملی مانند جمعیت شناسی اعضا، انواع ورزش هایی که اعضای احتمالی شما دوست دارند، برای موفقیت حیاتی است. آیا سالن بدنسازی شما یک آبگرم کل نگر خواهد بود یا یک باشگاه ورزشی کاربردی با تمرکز بر قدرت و HITT؟ (یا ترکیبی از این دو؟) حتی قبل از تکمیل طراحی باشگاه ، صحبت با اعضای بالقوه یا ساکنان مهم است.

 

 

 

بنابراین در اینجا نکات مهم که خانم اشلی رایت در مورد اجرای یک باشگاه ورزشی موفق آورده شده است:
  1. سالن بدنسازی مناسب برای اعضای مناسب طراحی کنید.
  2. روی افراد و روابط تمرکز کنید، نه روی اعداد و اهداف.
  3. اطمینان حاصل کنید که کارکنان به طور کامل آموزش دیده اند و در وظایف خود کاملاً شایسته هستند.

 

 

 

جمع بندی مطالب مهم مقاله:
  • اداره یک باشگاه ورزشی کار پیچیده‌ای است و مدیر باید مطمئن شود تجهیزات، محیط و کارکنان به درستی عمل می‌کنند.
  • مدیر باید همیشه در دسترس باشد تا به کارکنان و اعضا کمک کند و از تجهیزات و محیط نگهداری نماید.
  • مدیریت شامل وظایف متعددی از جمله اداری، منابع انسانی، بهداشت و ایمنی است.
  • استفاده از اپلیکیشن‌های مدیریت باشگاه برای هماهنگی کارکنان و ارتباط با اعضا حیاتی است.
  • تمرکز بر روی ارتباط با مشتریان و کارکنان، آموزش کارکنان و طراحی مناسب باشگاه، کلید موفقیت است.
author-avatar

درباره تن آسا

فارغ‌التحصیل رشته‌ی تربیت‌بدنی و علاقه‌مند به نویسندگی و کمک به افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار در زمینه تناسب اندام را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *