مطالب آموزشی بدنسازی

چرا [حذف] کربوهیدرات برای [بدنسازان] اشتباه است؟

چرا حذف کربوهیدرات برای بدنسازان اشتباه است؟

نمی‌توان انکار کرد که تغییر میزان مصرف روزانه کربوهیدرات شما روشی بسیار قدرتمند برای کمک به بدن شما، برای استفاده از چربی های بدنی به عنوان انرژی است؛ البته به اندازه مشخص!

 

هر چقدر میزان پروتئین و چربی در ماکرومغذی های روزانه خود را بیشتر و کربوهیدرات را کمتر کنیم، بدن ما بیشتر به سمت استفاده از چربی های ذخیره شده خواهد رفت. من برای خودم و شاگردان م از این روش استفاده می کنم.

 

با توجه به بازه زمانی که در اختیار دارم، ظاهری که آن شاگرد برای ایفای نقش در تلویزیون یا فیلم نیاز دارد داشته باشد و البته بادی کامپوزیشن آن فرد در شروع برنامه، تمامی این موارد تعیین کننده میزان تغییر در مصرف کربوهیدرات است. اما به چه قیمتی دو بعد در روز هستند که تمامی تلاش خود را می کنم تا کربوهیدرات را از آنها حذف نکنم، بنابراین ممکن است برای شما سوال ایجاد شود که چرا نباید این وعده کربوهیدرات را حذف کنیم؟

 

شخصی در تامین منابع گلیکوژن لازم است که باید در وعده ها در اختیار بدن قرار دهیم.

 

اولین وعده: صبحانه

 

اولین مورد صبحانه است مگر آنکه یک وعده بزرگ و غنی از کربوهیدرات را در شب قبل خورده باشید. در هنگام صبح گلیکوژن در اختیار بدن شما قرار ندارد. از طرف دیگر در هنگام صبح به گلیکوژن نیاز داریم تا ذخیره هایی از آن که در طول شب در بدن مصرف شده است را جایگزین کنیم و برای افزایش میزان قند خون، تا انرژی کافی برای فعالیت های روزانه را داشته باشیم.

 

بسیار مهم است که در این وعده کربوهیدرات مصرف کنید. چرا که باعث از بین رفتن اثرات کاتابولیک می شوید که اغلب در ابتدای روز و صبح ها به وجود می آیند. به خاطر داشته باشید علیرغم تمایل شما به چربی سوزی، باید از ماهیچه های بدن خود تا جای ممکن نیز نگهداری کنید، در طول مسیر و در هر قدم از آن.

 

 

صبحانه کربوهیدرات

 

دومین وعده: پس از تمرین

 

پس از یک تمرین سخت ذخایر گلیکوژن بدن شما تمام خواهند شد و در این شرایط باید آنها را دوباره در اختیار بدن قرار دهید. در این شرایط نیاز به کربوهیدرات سریع جذب با میزان گلیکوژن بالا دارید. کربوهیدرات سریع جذب باعث ترشح هورمون آنابولیک یا همان انسولین در بدن ما می شوند.

 

شرایط معمولی نمی خواهیم که چنین اتفاقی رخ دهد، چرا که انسولین می تواند باعث افزایش تجمع چربی شود. اما افزایش سطح انسولین پس از تمرین باعث افزایش جذب مواد لازم برای ریکاوری بدن شما خواهند شد که در شیک پس از پروتئین خود مصرف کرده اید. این مواد شامل کراتین، انواع آمینو اسید ها، گلوتامین و گلوکز که جذب سلول های ماهیچه ای خواهند شد که بر روی آنها تمرین کرده اید و از تخریب ماهیچه جلوگیری خواهند کرد، هستند. مواد به سنتز پروتئین کمک می کند که در نتیجه تمرین ما در بدن فعال شده است.

 

بنابراین علیرغم اینکه من جزء اولین نفراتی هستند که از تغییر میزان کربوهیدرات برای کاهش ذخیره های چربی بدن استفاده می کنم، در این دو وعده بیشترین تلاش خود را می‌کند که کربوهیدرات از آنها حذف نشوند. به نظر من نگهداری کردن از محیط چه همیشه اولویت دارد، حتی در مواقعی که شدیداً در حال چربی سوزی هستید. مطمئن شوید که این دو وعده همیشه کربوهیدرات دارند، تا در زمان چربی سوزی از ماهیچه های خود نگهداری کنید.

author-avatar

درباره تن آسا

فارغ‌التحصیل رشته‌ی تربیت‌بدنی و علاقه‌مند به نویسندگی و کمک به افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار در زمینه تناسب اندام را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *