مطالب آموزشی بدنسازی

اشتباهات رایج حرکت کرانچ با سیم کش بدنسازی

اشتباهات رایج حرکت کرانچ با سیم کش بدنسازی

سلام به شما همراهان عزیز، در این مقاله قصد داریم اشتباهات رایج حرکت کرانچ با سیم کش بدنسازی را بررسی کنیم. اینکه چگونه آن را انجام دهید و رایج ترین اشتباهاتی که افراد در انجام آن مرتکب می شوند کدام است.

 

برای انجام کرانچ با سیم کش باید از دستگاه کراس اور بدنسازی استفاده کنید. شما می توانید این حرکت را با هر نوع سیم کشی که قرقره آن در بالاترین محل قرار گرفته است انجام دهید. سپس طناب یا اِسترَپ را به آن متصل کنید، چگونه بتوانیم با هر دو دست آن را بگیرید. سپس وزن مطلوب خود را انتخاب کنید.

 

برای قرارگیری در موقعیت باید حدود ۶۰ تا ۹۰ سانتی متر از دستگاه فاصله بگیرید. دلیل این کار این است که باید با سر شما باقی بماند. نباید به حالت نشسته قرار بگیرید و راه پیشگیری از چنین کاری، این است که به اندازه کافی از دستگاه فاصله داشته باشید و از وزنه ای که به اندازه کافی سنگین باشد استفاده کنید.

 

دست ها را نزدیک به سر خود نگه دارید. دست ها را بالا، در کنار سر یا در هر محل دیگری که احساس راحتی بیشتری می کنید، نگه دارید. زمانی که موقعیت مناسبی برای دست ها پیدا کردید آنها را در آن محل ثابت نگه دارید. فراموش نکنید نباید دست ها حرکتی داشته باشند بلکه دست ها را باید ثابت نگه دارید.

 

هدف این تمرین است که سر را به زانوها نزدیک کنید. در حقیقت آرنج ها به زانوها نزدیک می‌شود اما در هر صورت در ثابت هستند. دست ها باید بدون حرکت باقی بمانند. پس از انجام کرانچ در پایین ترین محل یک لحظه مکث کرده و سپس به سمت بالا برگردید. دو مرتبه با انجام کرانچ پایین بروید و همین روند را مجددا تکرار کنید.

آموزش-حرکت-کرانچ-با-سیم-کش-بدنسازی
آموزش-کامل-حرکت-کرانچ-با-سیم-کش-بدنسازی

یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که افراد مرتکب می شوند، این است که به حالت نشسته قرار می گیرند، یعنی در واقع به سیم کش بسیار نزدیک می شوند و برای انجام کرانچ به حالت نشسته قرار می گیرند. این افراد در حقیقت همزمان با پایین بردن آرنج ها، می نشینند که این یک اشتباه بزرگ در انجام این تمرین است.

 

شما باید ۶۰ تا ۹۰ سانتی متر از دستگاه فاصله بگیرید تا ران های شما نسبت به زمین عمود شوند. پس از قرار گرفتن در چنین موقعیتی می توانید حرکت کرانچ را انجام دهید.

 

اشتباه دیگر این است که از وزنه بسیار سبک استفاده می‌کنید. اگر مقاومت کافی وجود نداشته باشد، مانند انجام حرکت اسکوات با هالتر بدون وزنه است. یعنی مقاومت کافی برای باقی ماندن بدن در آن موقعیت وجود نخواهد داشت. در کرانچ نیز همین موضوع برقرار است.

 

همانطور که گفتیم باید در آنها با زمین زاویه ۹۰ درجه تشکیل دهند تا بتوانید به سمت جلو قرار بگیرید. اگر وزنه کافی انتخاب نکرده باشید نمی توانید این کار را به درستی انجام دهید مجبور می‌شوید به حالت نشسته قرار گرفته و این تمرین را انجام دهید که این اشتباه است. بنابراین مطمئن شوید وزنه کافی انتخاب کرده‌اید تا بدن را صاف و آنها را نسبت به زمین عمود کند.

 

یک توصیه به شما برای نحوه انجام کرانچ با سیم کش بچه گونگی پیشگیری از رایج‌ترین اشتباهاتی که اکثر افراد در این حرکت مرتکب می شوند، دارم. مرتبه بعدی که این تمرین شکم را انجام می دهید لطفاً از نکات گفته شده در این مقاله استفاده کنید.

 

حرکت کرانچ با سیم کش بر روی کدام عضلات تمرکز دارد؟

 

این حرکت به ویژه عضلات استخوان فقرات و عضلات راست و چپ شکم (عضلات مستقیم شکم) را تقویت می‌کند. همچنین، عضلات نیمه کروی شکم (عضلات محرک شکم) و عضلات جانبی شکم (عضلات مائل شکم) نیز در این حرکت مشغول کار می‌شوند. بنابراین، با انجام حرکت کرانچ با سیم کش، می‌توانید عضلات شکم خود را تقویت و تمرین کنید.

author-avatar

درباره تن آسا

فارغ‌التحصیل رشته‌ی تربیت‌بدنی و علاقه‌مند به نویسندگی و کمک به افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار در زمینه تناسب اندام را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *