مطالب آموزشی بدنسازی

مکمل پروتئین مناسب شما کدام است؟

مکمل پروتئین مناسب شما کدام است؟

سلام به شما مخاطبان عزیز؛ در این مقاله قصد داریم انواع مکمل پروتئینی را برای شما مقایسه کنیم. در هنگام خرید پروتئین ممکن است در داروخانه محل زندگی خود یا فروشگاه های آنلاین با گزینه های متفاوتی روبرو شده باشید. یک نوع وی کنسانتره، وی ایزوله و وی هیدرولیز شده. انتخاب مکمل پروتئین وی مناسب است اما ممکن است کمی گیج کننده برسد اما اینگونه نیست. قرار است ما در این مقاله تمامی این موارد را برای شما توضیح دهیم پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

هر سلول مکمل پروتئین وی منبع مشترکی دارند و آن مایع وی خام است. اگر نمی دانید وی خوام از کجا به دست می آید به مقالات گذشته که در مورد چگونگی آن توضیح داده ایم مراجعه کنید.

 

وی خام حاوی پروتئین چربی، لاکتوز و دیگر اجزای مهم می باشد. پس از آنکه چربی و لاکتوز از وی خام جدا شد، تعطیلی از پروتئین با غلظت بالا به دست می آید.

 

زمانی که در این فرآیند جداسازی غلظت پروتئین به ۸۰ درصد برسد، پروتئین کنسانتره یا ‏WPC به دست می آید. این نوع منبعی با کیفیت و غلظت بالا است پروتئین می باشد. طعم عالی داشته و نسبت به قیمتش ارزش زیادی دارد.

 

حال اگر همان پروتئین کنسانتره را دوباره وارد فرآیند جداسازی لاکتوز و چربی کنید، در نهایت به محصولی به نام پروتئین ایزوله یا WPI می رسید. این نوع پروتئین سریعتر و راحت تر هضم می‌شود.

 

با وجود اینکه وی ایزوله بسیار خالص است، اما هنوز یک قدم دیگر وجود دارد. با استفاده از آنزیم های خاص که خود نوع آمینو اسید هستند باعث می‌شوند اجزای پروتئین به ذرات کوچکتری تبدیل شوند. این شکسته و تبدیل شدن به اجزای کوچکتر باعث می شود پروتئین بسیار سریع‌تر و راحت‌تر هضم شود. به این نوع پروتئین هیدرولیز شده یا WPH می گویند.

 

بدن شما در روند هضم پروتئین ها، خود از روندی مشابه به روند تبدیل پروتئین ایزوله به هیدرولیز شده استفاده می کند.

 

جمع بندی

  • وی کنسانتره معمولاً ۸۰ درصد پروتئین دارد، سریع هضم می‌شود و نسبت به قیمتی که پرداخت می کنید ارزش زیادی دارد.

 

  • وی ایزوله خالص بوده و ۹۰ درصد پروتئین دارد. سریعتر هضم می‌شود، اما قیمت بیشتری دارد.

 

  • وی هیدرولیز شده همان ۹۰ درصد خلوص را دارد، اما یک قدم فراتر رفته تا بسیار راحت‌تر هضم شود. اما قیمت بیشتری نیز دارد.

 

  • بنابراین توصیه می‌کنم با توجه به هدفی که دارید مشخص کنید کدام نوع پروتئین برای شما مناسب تر می‌باشد.
author-avatar

درباره تن آسا

فارغ‌التحصیل رشته‌ی تربیت‌بدنی و علاقه‌مند به نویسندگی و کمک به افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار در زمینه تناسب اندام را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *