مطالب آموزشی بدنسازی

معرفی 6 خوراکی شگفت انگیز برای پاکسازی کبد

معرفی 6 خوراکی شگفت انگیز برای پاکسازی کبد

شش غذا برای پاکسازی کبد

 

 

شش غذای برتر که به صورت طبیعی کبد شما را پاکسازی می کنند. روش های بسیار زیادی برای پاکسازی کبد وجود دارد و بیشتر آن ها بسیار عالی هستند اما برای آنکه کبد شما همیشه به خوبی عمل کند کافی است این شش غذا را در برنامه تغذیه خود را دهید تا سلامتی کبد خود را حفظ کنید.

 

سبزیجات

 

سبزیجات

سبزیجات یکی از مهم ترین عوامل در پاکسازی کبد هستند. سبزیجات را می توان به صورت خام، پخته یا آب گرفته شده مصرف کنید. به دلیل وجود مقادیر بسیار زیادی فیبر سبزیجات آلودگی‌های محیطی را از خون جذب می کنند. به دلیل قابلیت بسیار خوبی که در دفع فلزات سنگین، مواد شیمیایی و ضد آفت از بدن دارند، مصرف این مواد پاک کننده روش بسیار خوبی برای نگهداری از کبد است.

 

سعی کنید سبزیجاتی مانند کدو تلخ، آروگولا، برگ گیاه دندلیون، اسفناج، برگ گیاه خردل و کاسنی تلخ را در برنامه غذایی خود مصرف کنید این دسته سبزیجات به تولید و ترشح صفرا کمک می کنند. صفرا ماده‌ای است که آلودگی ها را از خون و رگ های شما پاک می کند کبد خود را با آووکادو پاکسازی کنید. تحقیقات نشان داده است که مصرف آووکادو باعث ترمیم و نگهداری از کبد شما می شود؛ به دلیل آنکه ها حاوی مقادیر زیادی از ترکیبات تشکیل دهنده گلوتاتیون هستند.

 

آووکادو می تواند توانایی کبد در پاکسازی خود را افزایش دهد. تحقیقات نشان می‌دهد مصرف یک یا دو عدد آووکادو در هر هفته برای تنها ۳۰ روز می‌تواند تاثیرات شگرفی در سلامتی کبد شما داشته باشد بهترین نکته این است که آووکادو را با هر وعده غذایی می توانید مصرف کنید و در سراسر دنیا یافت می شود سعی کنید به وعده بعدی خود مقداری آووکادو تازه اضافه کنید تا از خواص پاکسازی کننده آن برای کبد بهره مند شوید.

 

سیب

 

سیب

 سیب سرشار از پکتین که یک فیبر قابل حل در آب است و به دفع مواد سمی و کلسترول از خون کمک می کند در نتیجه به کبد شما کمک بسیار زیادی می کند سیب همچنین سرشار از مالیک اسید بوده که دارای خاصیت پاکسازی کنندگی طبیعی است که مواد سرطان زا و دیگر مواد سمی را از خون دفع می کند سیب سبز سرشار از مالیک اسید و آنتی اکسیدان است. با این وجود تمامی انواع سیب برای کبد شما مفید هستند. اما در هنگام خرید تنها نوع ارگانیک آن ها را انتخاب کنید زیرا در شرایط معمول از بدترین منابع مواد آفت کش هستند.

 

گریپ فروت

 

گریپ فروت

گریپ فروت منبع بسیار خوب پکتین، آنتی اکسیدان و ویتامین c است. این مواد باعث می شوند این میوه به صورت طبیعی کبد را پاکسازی کند همچنین حاوی گلوتاتیون است که به از بین بردن رادیکال‌های آزاد و پاکسازی کبد کمک می کند. گلوتاتیون به پاکسازی کبد از فلزات سنگین کمک می کند همچنین نارینجنین موجود در آن به چربی سوزی کمک می کند.

 

گردو

 

گردو

 گردو حاوی یک نوع آمینواسید به نام آرجنین است. که در پاکسازی کبد از آمونیاک نقش کلیدی ایفا می کند. همچنین سرشار از گلوتاتیون و اسیدهای چرب امگا ۳ است. که به پاکسازی کبد کمک می‌کند. گردو سرشار از انواع آنتی اکسیدان است که به دفع رادیکال های آزاد و چربی های مضر غیر اشباع که باعث تجمع چربی در کبد می شود کمک می کند. چربی های مفید موجود در گردو برای تشکیل غشای سلولی قوی در اطراف سلول های کبد حیاتی هستند.

 

لیمو

 

لیمو و لیمو سبز

میوه ای از خانواده مرکبات و سرشار از ویتامین c است. این دلیل برای اثبات مفید بودن آن برای بدن کافی است. علاوه بر این لیمو به جذب شدن مواد سمی توسط آب کمک می کند. بنابراین به راحتی توسط بدن دفع می شود پاکسازی و ترمیم کبد به صورت طبیعی و کمک به دفع مواد سمی از طریق مصرف مواد غذایی شفابخش امکان پذیر است.

author-avatar

درباره تن آسا

فارغ‌التحصیل رشته‌ی تربیت‌بدنی و علاقه‌مند به نویسندگی و کمک به افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار در زمینه تناسب اندام را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *