مطالب آموزشی بدنسازی

تمرینات افزایش حجم و کات بیشتر ماهیچه ساق پا

تمرینات افزایش حجم و کات بیشتر ماهیچه ساق پا

سلام به شما همراهان عزیز امروز قصد دارم با شما در مورد تمرینات افزایش حجم و کات بیشتر ماهیچه ساق پا و ترتیب انجام آن ها صحبت کنم. قرار از نکات مفیدی را به شما آموزش دهم، پس لطفاً تا انتهای این مقاله همراه من باشید.

 

من همیشه با ساق پا نشسته تمرینات خودم را شروع می کنم، چرا که ابتدا باید روی ماهیچه سلیوس تمرین کنید تا خون زیادی در این ناحیه وارد شود زیرا فیشیا یا همان لایه قطور توری مانند که ماهیچه را احاطه کرده است، بسیار سفت و محکم است. برای بهبود خاصیت کشسانی آن و دادن فضای بیشتر به ماهیچه برای رشد، باید جریان خون را در آن ناحیه بیشتر کنید.

 

برای انجام چنین کاری، توصیه ما این است که ابتدای تمرینات خود تمرین ساق نشسته را انجام دهید. تمرین ساق پا نشسته باعث میشود جریان خون در سلیوس بیشتر شود تا پس از آن، زمانی که روی گاستروکنمیوس با تمرین ساق پا ایستاده تمرین می کنیم، جریان خون در آن ناحیه بهتر شده باشد تا نتیجه بهتری از تمرین بگیرید.

 

بنابراین با ساق پا نشسته شروع کنید؛ پاها باید خم باشند. به آرامی به پایین رفته و بالا رفتن را با سرعت بیشتری نسبت به پایین، رفتن انجام دهید. تاندون آشیل قطور ترین تاندون بدن است اگر بسیار آرام پایین بروید تاندون آشیل درگیر می‌شود و فشار را از روی ماهیچه ساق برمی‌دارد. این دقیقا اتفاقی است که نمی خواهیم رخ بدهد.

 

در واقع هدف ما از این تمرین این است که ماهیچه ساق در تمام مدت درگیر باشد، به همین دلیل است که سرعت انجام تمرین کم است و وزنه را سریع بالا و پایین نمی بریم. در حالی که ماهیچه ساق به منقبض شدن عادت دارد اما به کشیده شدن عادت ندارد و به همین دلیل است که در پایین ترین نقطه حرکت خوب ماهیچه را می آوریم.

 

ساق پا نشسته

توصیه می کنم این تمرین را حدود ۲۵ تا ۳۵ تکرار انجام دهید. این تعداد تکرار باعث میشود جریان خون در ماهیچه بیشتر شود و فشار خون را درون ماهیچه حس خواهید کرد.

 

پس از انجام این تمرین می توانید مستقیما به سراغ تمرین ساق ایستاده بروید و برروی گاستروکنمیوس تمرین کنید. همانطور که گفتم سولیوس بخش زیرین ساق و گاستروکنمیوس بخش خارجی ماهیچه ساق است. گاستروکنمیوس آماده انجام این تمرین است. برنده تمرین قبل بالا بروید، به آرامی به پایین برگشت و تا جای ممکن ماهیچه‌ها را کش بیاورید. در پایین رفتن ماهیچه را کش بیاورید و سپس به بالا بروید. در این حرکت تعداد تکرار ها کمتر هستند زیرا ماهیچه زودتر خسته می‌شود.

 

ماهیچه های پا به تعداد تکرار های زیاد. عکس العمل بسیار خوبی نشان می‌دهند. در ماهیچه های پا ترکیب خوبی از ماهیچه های تند انقباض و کند انقباض وجود دارد، که شامل فیبرهای ماهیچه های نوع یک، نوع دو-آ و نوع دو-ب می‌شوند. به همین دلیل است که با وزنه های سنگین تعداد تکرار بالا انجام باید دهید. با این کار بر تمامی گروه های فیبر های ماهیچه ای فشار وارد می شود.

 

تمرین ساق ایستاده

 

همچنین انجام سوپرستی مانند تمرینی که در این مقاله به شما توضیح دادم، بسیار سخت است، به خصوص زمانی که تعداد تکرار بالا انجام دهید. به جرات میتوانم بگویم این کار مردها را از پسر بچه ها متمایز می کند. شما اگر نیاز به خرید دستگاه تمرین ساق پا یا سایر دستگاه های بدنسازی دارید می توانید به راحتی از طریق سایت تن آسا اقدام به ثبت سفارش کنید.

author-avatar

درباره تن آسا

فارغ‌التحصیل رشته‌ی تربیت‌بدنی و علاقه‌مند به نویسندگی و کمک به افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار در زمینه تناسب اندام را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *