مطالب آموزشی بدنسازی

آموزش تکنیک تخصصی برای حرکت زیربغل پلاور (پول اُور)

آموزش تکنیک تخصصی برای حرکت زیربغل پلاور (پول اُور)

سلام خدمت شما همراهان عزیز. قصد دارم تا در این مقاله تکنیک ویژه ای را برای انجام تمرینات بدنسازی زیربغل پلاور (پول اور) به شما آموزش دهم، پس تا پایان این مقاله با من همراه باشید.

 

پول اور (زیر بغل پلاور) با دمبل یکی از تمرینات کلاسیک دوران طلایی برای زیر بغل ها است. آنچه امروز به شما نشان خواهم داد دو وضعیت برای انجام این تمرین و نحوه جابجایی بین این دو وضعیت است تا بتوانید این حرکت را کامل تر و در نهایت موثر تر انجام دهید.

 

برای انجام این تمرین به روش قدیمی، باید روی بنچ دراز بکشید. بدن به صورت افقی است، دمبل را در مسیری منحنی بار تا بالای سر حرکت دهید. از نقطه شروع تا حدود زاویه ۴۵ درجه، فشار ناشی دقیقاً به همان محلی وارد میشود که می خواهیم. اما همانطور که بازه حرکت را تکمیل می کنیم، از روی زیر بغل ها برداشته می شود و در نقطه پایان، جایی که دمبل متوقف می شود فشار زیادی به مفاصل دست ها وارد می شود.

 

حرکت-زیر-بغل-پلاور

 

بنابراین، تنها دمبل را از نقطه شروع تا زاویه ۴۵ درجه بالا بیاورید.

 

چنین حرکتی بسیار عالی می باشد، چرا که فشار را بر روی زیر بغل ها حفظ می کنیم، اما تنها بخش بالای بازه حرکت را کافی ست انجام دهید. ما باید بازه حرکت را تکمیل کنیم.

 

در ست بعدی خود، روی میز شیبدار دراز بکشید. در نقطه آغاز، دست ها افقی باشند و بازه حرکت شما تا محلی است که از نقطه شروع تا بالا دست ها به زاویه ۴۵ درجه برسند. در این وضعیت، فشار ناشی از وزنه بر روی بخش دوم بازه حرکت حفظ می شود که در وضعیت قبلی وجود نداشت.

 

حرکت زیر بغل پلاور میز شیب دار

 

زیربغل پلاور با دمبل به روش قدیمی هیچ اشکالی ندارد، اما اگر می خواهید تمرین کامل تری انجام دهید که در بازه حرکت کامل تری زیر بغل ها را درگیر کند، سعی کنید این ترکیب در تغییر وضعیت را در برنامه تمرینی خود جای دهید.

author-avatar

درباره تن آسا

فارغ‌التحصیل رشته‌ی تربیت‌بدنی و علاقه‌مند به نویسندگی و کمک به افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار در زمینه تناسب اندام را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *