اخبار بدنسازی, مطالب آموزشی بدنسازی

بیوگرافی کامل هادی چوپان [گرگ ایرانی] + عکس ها

بیوگرافی کامل هادی چوپان [گرگ ایرانی] + عکس ها

هادی چوپان: “گرگ ایرانی” به افتخار آقای المپیا

در این مقاله جامع، ما به طور عمیق به زندگی و حرفه هادی چوپان، بدنساز حرفه‌ای ایرانی که به “گرگ ایرانی” مشهور است و شناخته می‌شود، می‌پردازیم. از آغاز حرفه بدنسازی او تا دستاوردهای شگفت‌انگیزش در دنیای بدنسازی، ما داستان فوق‌العاده این ورزشکار افسانه‌ای را کشف خواهیم کرد.

 

hadi-choopan

مبارزه‌های اولیه زندگی

سفر هادی چوپان به بزرگی از میان سختی‌ها آغاز شد. او در یک خانواده متوسط به دنیا آمد و با چالش‌های مالی روبرو بود که مجبورش کرد در سنین پایین به کار بپردازد. او مسیر فروش کالا و کارگری در پروژه‌های عمرانی را در پیش گرفت، اما تعهد استوار او بود که او را به مسیر تبدیل شدن به یک بدنساز حرفه‌ای هدایت کرد.

 

جرقه الهام

در سن 13 سالگی در سال 2000، اشتیاق هادی چوپان برای بدنسازی شعله‌ور شد. در اقدامی جسورانه، او شروع به تقلید اعمال بدنسازان مشهور در مقابل خانواده‌اش کرد، با وجود شک و طعنه دوستان و بستگان. این شروع شجاعانه پایه و اساس مسیر شگفت‌انگیز او را بنا نهاد.

بیوگرافی کامل هادی چوپان

از اینستاگرام هادی چوپان

 

 ابتدای حرفه بدنسازی

گام‌های اولیه هادی چوپان در بدنسازی تحت هدایت اولین مربی‌اش، جمشید اوجی، قرار داشت. با وجود قامت کوچکش، جمشید از رویاهای هادی حمایت کرد و او را تشویق به بلند کردن وزنه کرد، حتی اگر از 5 کیلوگرم شروع می‌کرد. در طول سه سال، تعهد هادی ثمر داد و منجر به کسب مقام سوم در یک قهرمانی ملی شد.

 

 

ستاره در حال ظهور

استعداد او به زودی به صورت یک ستاره درخشان ظهور کرد زمانی که اولین جایزه ملی خود را در مسابقات استانی در استان فارس به دست آورد. تا سال 2005، هادی چوپان اولین عنوان ملی خود را کسب کرد و خود را به عنوان یک ستاره در حال ظهور در دنیای بدنسازی مطرح کرد. هدف او بر روی نهایی‌ترین هدف تنظیم شد: آقای المپیا.

 

 

آزوی آقای المپیا

پیگیری بی‌امان تعالی هادی چوپان او را به آستانه افتخار آقای المپیا رساند. با کسب مقام سوم در دوره 2021 و کسب سهمیه المپیای 2022، هادی چوپان ثابت کرد که تعهد او مرز نمی‌شناسد.

 

 

غلبه بر چالش‌ها

سفر هادی چوپان بدون موانع نبود. در سال 2008، او با مربی‌اش جمشید قطع رابطه کرد و چندین سال بدون مربی ماند. با وجود این مشکل، او همچنان به کسب عناوین ملی ادامه داد و حتی مدال نقره مسابقات جهانی بدنسازی WBPF را به دست آورد.

 

 

پیروزی حرفه‌ای

سال 2013 نقطه عطفی در حرفه هادی چوپان بود. او مقام اول مسابقات قهرمانی آسیایی WBPF در سال 2013 را کسب کرد که آغازی برای موفقیت‌های پیاپی حرفه‌ای او بود. از 2013 تا 2015، او مسابقات قهرمانی جهانی بدنسازی WBPF را به طور مداوم فتح کرد و به طور پیاپی مدال طلا را از آن خود کرد.

 

 

چالش‌های بین‌المللی

چالش‌هایی پیش آمد زمانی که هادی چوپان با مشکلات دریافت ویزای آمریکا روبرو شد که مانع از حضور او در مسابقات بین‌المللی مهم مانند کلاسیک آرنولد و آقای المپیا در سال 2018 شد. با این حال، او این مشکلات را در سال 2019 حل کرد و مقدمات بازگشت پیروزمندانه خود به آقای المپیا را فراهم کرد.

 

 

تحقق رویا

در سال 2022، هادی چوپان رویای دیرینه خود را با قهرمانی در آقای المپیا محقق کرد. تعهد، روحیه استوار و استعداد استثنایی او به اوج خود در این پیروزی تاریخی رسید.

hadi-choopan-mr-olympia

از اینستاگرام هادی چوپان

 

مشخصات جسمانی

  • قد: 170 سانتی‌متر
  • وزن: 95 تا 100 کیلوگرم
  • سن: 35 سال
  • اندازه بازو: 22 اینچ
  • اندازه سینه: 49 اینچ
  • اندازه کمر: 32 اینچ
  • ملیت: ایرانی
  • سال تولد:  1366
  • لقب: گرگ ایرانی

دارایی خالص هادی چوپان

در سال 2022، با قهرمانی در آقای المپیا و موفقیت‌های حرفه‌ای‌اش، دارایی خالص هادی چوپان به اوج جدیدی رسید و در حال حاضر برآورد می‌شود 5 میلیون دلار باشد.

 

 

رژیم غذایی موفقیت

رژیم غذایی هادی چوپان نقش محوری در دستیابی او به توسعه عضلات و کاهش چربی دارد. تغذیه او عمدتاً شامل برنج قهوه‌ای، آووکادو و سینه مرغ بدون پوست است که به حفظ سطح پایین چربی و آمادگی او برای رقابت‌ها کمک می‌کند.

 

 

برنامه تمرینی

برنامه تمرینی سختگیرانه هادی چوپان شامل استراحت بسیار کم بین ست‌ها (معمولاً 30 ثانیه تا 1 دقیقه) برای حداکثر رشد عضلانی و افزایش ضربان قلب برای سوزاندن مؤثر چربی است. برخی تمرینات کلیدی او عبارتند از:

 

Hadi-Choopan

از اینستاگرام هادی چوپان

 

 

پرس سینه با دمبل : 3 ست 10 تا 12 تکرار

پرس سینه با وزنه ثابت: 5 ست 8 تا 12 تکرار

قفسه سینه فلای: 4 ست 10 تا 15 تکرار

دیپ: 4 ست 10 تا 15 تکرار

پلاور دمبل: 4 ست 10 تا 15 تکرار

قفسه سینه با دمبل: 5 ست 10 تا 15 تکرار (آخرین ست: دراپ ست)

هادی چوپان با مربی‌اش هانی رامبود همکاری می‌کند تا برای المپیای 2022 آماده شود.

 

 

برنامه کاردیو

اگه چه تو فصل بیرون از مسابقه از کاردیو پرهیز می‌کنه، ولی هادی چوپان وقتی داره برای مسابقه آماده میشه، هفته‌ای دو تا سه بار کاردیو می‌کنه. این برنامه با یه رژیم غذایی منضبط باعث میشه که اون به بهترین وضعیت جسمانی برای مسابقه برسه.

 

 

عناوین و افتخارات

مسیر حرفه‌ای شگفت‌انگیز هادی چوپان پر از عناوین و افتخاراته:

  • ۱۵ مدال طلای استانی از ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸
  • مقام سوم مسابقات ملی بابل و مقام دوم مسابقات ملی ساری تو ۲۰۰۸
  • مقام دوم مسابقات ملی ساری و رشت تو ۲۰۰۹
  • مقام اول مسابقات ملی ساری تو ۲۰۱۰
  • مقام اول مسابقات ملی مشهد تو ۲۰۱۱
  • مدال نقره مسابقات قهرمانی جهانی WBPF تو ۲۰۱۲
  • مدال طلای کلی مسابقات قهرمانی آسیایی WBPF تو ۲۰۱۳
  • مدال طلا تو مسابقات قهرمانی جهانی WBPF تو ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵
  • چند مدال نقره تو مسابقات مختلف تو ۲۰۱۷
  • مدال نقره نمایشگاه دبی تو ۲۰۱۸
  • مدال طلا تو مسابقات گرندپریکس آسیا تو ۲۰۱۸
  • مدال طلا تو مسابقات ونکوور پرو IFBB تو ۲۰۱۹
  • مقام چهارم مسابقات آقای المپیا IFBB تو ۲۰۲۰
  • مقام سوم المپیا ۲۰۲۱
  • مقام اول المپیا ۲۰۲۲

محبوبیت

مسیر هادی چوپان به عنوان یه بدنساز حرفه‌ای یه مسیر شگفت‌انگیز بوده. با وجود مشکلات و سختی‌های اولیه، تعهد بی‌وقفه‌اش به تلاش برای موفقیت باعث شده که اسمش تو دنیای بدنسازی معروف بشه. داستان هادی چوپان نشون میده که با تعهد و تلاش می‌شه به رویاهات رسید.

 

 

سوالات متداول

 

 

هادی چوپان از کجاست؟

هادی چوپان تو سال 1366 تو استان فارس ایران به دنیا اومده. اون یه بدنساز حرفه‌ای ایرانیه که به عنوان “گرگ ایرانی” شناخته میشه.

 

ثروت رانی کلمن چقدره؟

رانی کلمن، یه بدنساز آمریکایی که ۸ بار پیاپی قهرمان مسابقات آقای المپیا شده، ثروتی در حدود ۱۰ میلیون دلار داره. ثروت هادی چوپان هم به خاطر موفقیت‌هاش تو بدنسازی و قهرمانی تو آقای المپیا ۲۰۲۲ از یه میلیون دلار بیشتره.

author-avatar

درباره تن آسا

فارغ‌التحصیل رشته‌ی تربیت‌بدنی و علاقه‌مند به نویسندگی و کمک به افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار در زمینه تناسب اندام را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *