مطالب آموزشی بدنسازی

بهترین زمان برای مصرف منابع مختلف پروتئین در بدنسازی

بهترین زمان برای مصرف منابع مختلف پروتئین در بدنسازی

سلام به شما همراهان عزیز. امروز می خواهیم در مورد سه منبع پروتئین با شما صحبت کنیم که به شخصه دوست دارم تا در برنامه تغذیه ای خود از آن استفاده کنم و به شما توصیه می کنم تا شما هم از آن ها استفاده نمایید.

 

گوشت سفید

اولین مورد؛ گوشت سفید است که شامل؛ مرغ، بوقلمون و ماهی می شود. به شخصه بسیار دوست دارم تا این نوع پروتئین را در طول روز مصرف کنم. دلیل این انتخابم این است که این انتخابم این است که سرشار از پروتئین است اما چربی و کالری کمی دارد.

 

گوشت-سفید

ماهی سالمون

 

دومین منبع؛ ماهی سالمون، استیک یا ماهی کرل است که همگی منبع پروتئین و پر چرب هستند. به شخصه بسیار دوست دارم تا این دسته را عصر ها مصرف کنم و دلیل آن این است که عصر ها، مصرف کربوهیدرات را قطع می کنم و آن را با یک منبع انرژی جدید که توسط چربی های حیاتی تامین می شود، جایگزین می کنم.

 

ماهی-سالمون

 

درمورد گوشت چرب سالمون باید بدانید که؛ مصرف آن در هنگام شب بسیار خوب است، زیرا به آهستگی هضم می شود و دیر جذب بودن آن باعث می شود برای مدت طولانی تری، احساس گرسنگی نکنید.

 

پروتئین وِی

 

و آخرین منبع پروتئین پیشنهادی من؛ پروتئین وِی است. این نوع پروتئین کربوهیدرات کمی دارد و به سرعت جذب می شود. بهترین زمان برای مصرف این نوع پروتئین ، بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب و پس از تمرین است.

 

پروتئین وِی

 

دلیل چنین کاری، جذب سریع آن است. اگر در مدت خواب، معده شما به مدت 8 ساعت خالی بوده باشد؛ بازگرداندن مواد غذایی به بدن به سرعت هر چه بیشتر، بسیار اهمیت دارد. بنابراین زمان ایده آل برای مصرف این نوع پروتئین است.

 

بسیار خب، دوستان این موارد منابع پروتئینی ای بودند که به شخصه علاقه خاصی به مصرف آن ها دارم و آن ها را به شما عزیزان نیز توصیه می کنم.

author-avatar

درباره تن آسا

فارغ‌التحصیل رشته‌ی تربیت‌بدنی و علاقه‌مند به نویسندگی و کمک به افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار در زمینه تناسب اندام را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *