مطالب آموزشی بدنسازی

کراتین چیست؟ آیا باید آن را مصرف کنید؟

کراتین چیست؟ آیا باید آن را مصرف کنید؟

سلام دوستان، قرار است در این مقاله به سوالات زیر پاسخ دهیم.

 

  1. کراتین چیست؟
  2. آیا باید آن را مصرف کنید؟
  3. چطور باید آن را مصرف کنید؟

 

کراتین چیست؟                                        

(منبع انرژی)

 

در مرتبه اول کراتین چند این کار انجام می دهد، اما در کل بدن باید به عنوان یک مکمل انرژی دسته بندی شود. نتیجه اصلی مصرف کراتین کمک به تشکیل کراتین فسفات می باشد که منبع انرژی است و بدن شما می‌تواند به سرعت از آن استفاده کند.

 

کراتین فسفات برای حرکات سریع، کوتاه و پر تکرار می باشد. انرژی حاصل از آن الزاماً صرف تامین انرژی لازم برای سیستم قلبی و تنفسی بدن نمی شود، بنابراین انرژی بسیار پر کاربردی برای استفاده در باشگاه است.

 

همچنین کراتین تامین کننده انرژی لازم برای انجام تمرینات با وزنه های سنگین تر نیز است. بنابراین می‌توان گفت که مصرف کراتین باعث افزایش انرژی می شود که در نتیجه باعث افزایش میزان کراتین فسفات ( که در حین تمرینات به آن نیاز داریم) می شود.

 

منبع انرژی در بدن

 

تاثیرات آنابولیک

 

نکته دوم در مورد کراتین این است که به ایجاد محیط آنابولیک بدن، کمک می کند. کراتین مسئول وارد کردن آب به درون سلول های ماهیچه ها می باشد. حال وجود آب کافی در سلول ها به ما کمک می کند در شرایط آنها باقی بمانیم. این حالت برای ساختن ماهیچه بدون چربی بسیار ایده آل می باشد.

 

به شخصه می گویم این دو مورد مواردی هستند که فکر می کنم کراتین باید برای آنها استفاده شود؛ منبع انرژی و تاثیرات آنابولیک.

 

نکته جالب در مورد کراتین است که بسیاری می پرسنداین است که:

 

 آیا کراتین واقعاً تاثیرات گفته شده را دارد؟

 

کافیست بدانید که تا به حال بیش از دویست مطالعه مستقل بر روی کراتین انجام شده است. کراتین مکملی است که تا به حال بر روی آن بیشترین میزان تحقیق انجام شده است. تمامی آن دویست تحقیق که این نتیجه ختم می‌شوند که کراتین تاثیرات گفته شده را دارد.

 

چه کسانی و در چه زمانی باید کراتین مصرف کنند؟

 

شما میتوانید از این مکمل در تمام مدت سال استفاده کنید، با این حال راه هوشمندانه ای که به شخصه دنبال می‌کنم و به اعضای گروه خود توصیه می کنم این است که، زمانی از کراتین استفاده کنند که احساس می کنند به یک ثبات طبیعی رسیده‌اند.

 

در این شرایط همه چیز را درست انجام می‌دهید؛ از نظر تغذیه، استراحت و تمرین اما نتایج به نظر رو به افول هستند. در این شرایط یکی از روش‌هایی که من به کار می گیرم، استفاده از کراتین است.

 

کراتین به سرعت محیط آنابولیک را بهبود بخشیده و عملکرد شما را در تمرینات بهبود می بخشد. در نتیجه آن ثبات بی اثر را از بین میبرد و در این شرایط است که شما اثر واقعی کراتین را خواهید دید.

author-avatar

درباره تن آسا

فارغ‌التحصیل رشته‌ی تربیت‌بدنی و علاقه‌مند به نویسندگی و کمک به افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار در زمینه تناسب اندام را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *