مطالب آموزشی بدنسازی

بهترین تمرین برای سینه‌ کراس اور یا‌ فلای دمبل است؟

بهترین تمرین برای سینه‌ کراس اور یا‌ فلای دمبل است؟

امروز در مورد این صحبت خواهیم کرد که کدام حرکت برای عضله سازی بهتر است. کراس اور یا فلای دمبل؟

 

قبل از اینکه هر تمرین را بررسی کنیم، از شما می خواهم در ابتدا بخش کششی و انقباض هر تمرین را درک کنید. هر دو تمرین دامنه حرکت مشابهی دارند که شروع از پهلو ها و توقف در جلوی سینه است. اما اهمیت این موضوع چیست؟

 

آن دسته از افرادی که می توانند ارتباط خوبی میان عضله و ذهن ایجاد کنند و در دیگر تمرینات سینه از جمله این دو مورد احساس نمی کنند که عضلات سینه به اندازه کافی فعال می شود، توانایی در تمرکز بر روی منقبض کردن عضلات در بالاترین محل از ناحیه حرکت به شما کمک خواهد کرد.

 

یاد بگیرید که چگونه عضلات سینه را منقبض کنید و ارتباط میان ذهن و محیط را افزایش دهید تا هر تمرینی که انجام می دهید کمی مؤثر تر باشد. بسیار خب، در بخش منفی تکرار و پایین ترین محل از دامنه حرکت چه اتفاقی رخ می دهد؟

 

عضلات سینه را منقبض کنید

 

زمانی که بیشترین میزان ریز آسیب را ایجاد می کنید، بیشترین میزان عضله سازی را خواهید داشت. اما این اتفاق در هنگام انجام دادن بخش منفی تکرارد و همچنین مکث کردن در پایین ترین محل از دامنه حرکت در هر تکرار رخ می دهد.

 

 بسیار خب، در زمان انجام دادن کراس اور و فلای دمبل منظور از این حرکات چیست؟

 

آن دسته از افراد که نمی توانند ارتباط میان ذهن و عضله را برقرار کنند و باید تمرین بیشتری روی انقباض عضلانی خود انجام دهند، بهتر است در برنامه تمرینات خود دستگاه کراس اور را انجام دهند.

 

قیمت دستگاه کراس اور

 

چرا که کراس اور در پایین ترین یا بالاترین محل از دامنه حرکت که دست ها به هم می رسند، مقاومت به صورت دائم روی سینه قرار دارد و در انتهای دامنه حرکت که دست ها به هم می رسند باید در حالیکه مقاومت روی سیمکش قرار دارد، بتوانید عضلات سینه را به خوبی منقبض کنید.

 

در مقابل، زمانی که فلای دمبل را انجام می دهید، زمانی که دست ها در بالاترین محل از دامنه حرکت قرار دارند، درست است که به دلیل بالا نگه داشتن وزنه ها، مقاومت به وجود می آید اما فشاری که در زمان منقبض بودن سینه به آن وارد می شود به اندازه کراس اور نخواهد بود.

 

با این حال زمانی که به پایین ترین محل از دامنه حرکت می روید، سعی دارید با بخش منفی تکرار مقابله کرده و در زمان ایجاد کشش، وزنه را تا جای ممکن نگه دارید تا ریز آسیب و رشد بیشتری ایجاد شود. واضح است که به چند دلیل دمبل برتری دارد.

 

 دمبل سینه

 

اولین دلیل این است که در بخش منفی تکرار می توانید از وزنه سنگین تری استفاده کنید. دومین مورد این است که زمانی که پایین ترین محل از دامنه حرکت در فلای سینه یا دمبل قرار دارید، تا زمانیی که قوس کمر حفظ شده باشد و سرشانه ها عقب باشند، سرشانه ها درگیر نخواهند شد.

 

زمانی که کراس اور انجام می دهید، گاهی اوقات سیمکش باعث می شود سرشانه ها به جلو و بالا کشیده شوند. بنابراین در ابتدای آن حرکت، به دلیل بالا قرار گرفتن دست ها، سرشانه ممکن است بیشتر درگیر شوند و این اتفاق به دلیل دامنه حرکت رخ خواهد داد.

 

از نظر برنامه تمرین و اینکه باید روی کدام حرکت تمرکز کنید، آن دسته از افرادی که باید تمرین بیشتری روی ارتباط ذهن و عضله داشته باشند، بهتر است دستگاه بدنسازی کراس اور را انتخاب کنند. اما افرادی که ارتباط ذهن و عضله خوبی دارند و می خواهند روی اُوِرلود کردن عضله و افزایش ریز آسیب تمرکز کنند، قطعا باید فلای دمبل را انتخاب کنند.

author-avatar

درباره تن آسا

فارغ‌التحصیل رشته‌ی تربیت‌بدنی و علاقه‌مند به نویسندگی و کمک به افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار در زمینه تناسب اندام را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *